شناسهٔ خبر: 22672825 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

استقلال خوزستان نگذاشت پیکان مزه صدرنشینی را بچشد

در ادامه مسابقات هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام ۴ دیدار در شهرهای مختلف کشور پیگیری شد که در پدیده مقابل نفت تهران به پیروزی رسید. صنعت نفت آبادان در خانه در وقت های اضافه سپاهان اصفهان توانست شاگردان کرانچار شکست دهند. دیدار تراکتورسازی و سپیدرود هم به دلیل بارش برف لغو شد و در آخرین بازی هم استقلال خوزستان توانست در خانه پیکان مغلوب کند.

صاحب‌خبر -
دو تیم پدیده مشهد و نفت طلاییه که از ساعت ۱۴:۳۰ در ورزشگاه ثامن مقابل هم قرار گرفتند که در پایان شاگردان رضا مهاجری توانستند با نتیجه ۳ بر یک از سد میهمان خود نفت تهران بگذرند تا شرایط این تیم تهرانی که با مشکلات ریز و درشت مدیریتی دست و پنجه نرم می کند در جدول لیگ برتر بدتر از قبل شود.گل‌های پدیده را در این دیدار امین قاسمی نژاد ، مهدی خانی و حسین مهربان وارد دروازه‌ نفت طلاییه کردند. تک گل زردپوشان را نیز هاشم بیگ‌زاده در دقیقه ۸۸ به ثمر رساند. پدیده با این پیروزی ۲۱ امتیازی شد و موقتا به رده چهارم صعود کرد.نفت هم در رده چهاردهم باقی ماندند.
محمدرضا مهاجری پس از پیروزی تیمش مقابل نفت تهران گفت: خوشحالم که در یک روز سخت که از لحاظ تعداد بازیکن در مضیقه بودیم پیروز شویم. بعد از زدن گل دوم موقعیت‌های زیادی داشتیم، مهربان به تیرک‌ زد، قاضی و خلعتبری هم موقعیت داشتند اما خودمان فرصت‌ها را از دست دادیم و بازی را سخت کردیم.نباید به نفت ایستگاهی می‌دادیم، زیرا میانگین قدی نفت بالاتر از ما بود. ازیکنان بلندقامتی مثل بنگر، منوچهری، عزت‌کرامت و ... در نفت حضور داشتند، ضمن اینکه وقتی بزرگترهای تیمم در زمین حضور دارند، نباید کسی به داور توهین کند و حرفی بزند. اگر جلالی می‌خواهد گلر بزرگی شود، باید تمرکزش را بالاتر ببرد. سعید شانس بزرگی دارد که در کنارش گلر باتجربه‌ای مثل شهاب گردان است. امروز مربی‌ دروازه‌بان‌های ما مجوز حضور نداشت و شهاب گردان جلالی را تمرین داد.
حمید درخشان در نشست خبری پس از شکست تیمش مقابل نفت تهران گفت: اشتباهات داوری باعث شد، تیم ما به هم بریزید. درمجموع خوب کار کردیم و از بچه‌هایم راضی هستم‌.  گل صحیح ما مردود اعلام شد، آن هم در شرایطی که روی تیم من زوم کرده‌اند و این سبب  شده تا فشار بیشتری رویمان باشد.در بحث آسیایی بودن ما این مورد را می‌بینید. ثبات نداریم و اذیت می‌شویم. امیدوارم در نیم‌فصل بتوانیم بازیکن خوبی بگیریم و تیم را تقویت کنیم. ۳-۴ بازیکن خارجی مدنظر داریم تا آن‌ها را جذب کنیم. شاید نهایتا یک بازیکن ایرانی مازاد شود که بشود جذبش کنیم.
در دیگر مسابقه، صنعت نفت آبادان از ساعت ۱۵ میزبان سپاهان اصفهان بود. در این بازی که سپاهان پابه پای صنعت نفت پیش آمد و تا دقایق پایانی به تساوی دو بر دو رسیده بود در نهایت  در دقیقه ۹۰ با گل کرار جاسم شکست خورد تا دست خالی آبادان را ترک کرده باشد.در این بازی مسعود ابراهیم زاده ، کرار جاسم دو بار برای برای صنعت نفت آبادان گلزنی کردند.در مقابل برای سپاهان ساسان انصاری و جلال الدین علی محمدی گلزنی کردند. صنعت نفت آبادان با این برد ۱۷ امتیازی شدند و موقتا به رده ششم جدول صعود کردند. سپاهان هم با یک رده سقوط در جایگاه نهم قرار گرفت تا نتایج سینوسی این تیم در فصل هفدهم ادامه داشته باشد. فراز کمالوند قبل از آغاز مسابقه از سوی هواداران صنعت‎نفت مورد تشویق قرار گرفت. کمالوند پس از بازی با پیکان تهران در اعتراض به مشکلات باشگاه صنعت‌نفت استعفا کرده بود، اما استعفای وی مورد موافقت هیئت مدیره باشگاه قرار نگرفت.
فراز کمالوند در نشست خبری بعد از بازی گفت: جزو معدود بازی‌های لیگ برتر بود که توپ روی دروازه هر دو تیم بود. زدن سه گل به سپاهان کار بزرگی بود و بازیکنان ما نشان دادند پیروزی در جام حذفی برابر این تیم اتفاقی نبوده است.کرار نشان داد نابغه فوتبال است و مانند او در فوتبال ایران نداریم. رتبه ما در نیم فصل اول تک رقمی خواهد بود و سعی می کنیم بردهایمان را ادامه دهیم.
زلاتکو کرانچار در نشست خبری بعد از بازی گفت: نسبت به تیم حریف موقعیت های بسیار زیادی داشتیم. آنها توانستند از سه موقعیت خوب خود به گل برسند و در نهایت این برد را به آن ها تبریک می گویم.
سومین دیدار این هفته که قرار بود بین دو تیم تراکتورسازی تبریز و سپید رود رشت برگزار شود به دلیل بارش برف لغو و به روز فردا موکول شد.
اما در آخرین دیدار هفته پیکان که از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه شهر قدس میزبان تیم استقلال خوزستان بود با تک گل بازیکن خارجی این تیم شکست خورد تا بعد مدت ها مجید جلالی و شاگردانش طمع شکست را بچشند و استقلال خوزستان  هم بعد از چندین هفته ناکامی بالاخره موفق به برد شود. در این بازی جونیور مارینی در دقیقه ۷۳ برای تیم عبدالله ویسی گلزنی کرد تا تیم انتهای جدولی استقلال خوزستان جان دوباره‌ای بگیرد و امیدوار به هفته‌های آینده بماند.استقلال با این سه امتیاز، ۱۳ امتیازی شد و موقتا به رده دوازدهم جدول صعود کرد. پیکان هم شانس صدرنشینی را از دست داد و کماکان با ۲۴ امتیاز در رده سوم باقی ماند.
عبدالله ویسی درباره این برد گقت: بازی واقعا سراسر هجومی را ارائه کردیم. برای پیروزی به میدان رفتیم. بازیکنانم خیلی خوب شرایط را درک کردند. خوزستانی ها همیشه در بدترین شرایط، خوب ظاهر می شوند. بازیکنانم خوزستانی بازی کردند. توانستیم از موقعیت‌های خوبمان استفاده کنیم و سه امتیاز حساس را ببریم و از نظر روحی در شرایط بهتری قرار بگیریم.تیم پیکان را به خوبی آنالیز کردیم. روند این تیم خیلی خوب بود و تا این هفته خیلی شایسته ظاهر شدند. تیم جوانی بودند و باید پا به پای آن‌ها پیش می‌آمدیم. تعریف آقای جلالی می‌تواند بار روانی خوبی برای ما داشته باشد.توانستیم به نقطه ضعف این تیم ضربه بزنیم. ما جای امتیاز از دست دادن نداشتیم. خوشبختانه بازیکنانم خوب بازی کردند و به پیروزی رسیدیم.
مجید جلالی پس از باخت برابر استقلال خوزستان در نشست خبری گفت: درست است که نصف تیم را به دلایل مختلف نداشتیم ولی باید بگویم که تیم حریف واقعا ایثارگرانه بازی کرد. تمام وجودشان را گذاشتند. در این دو بازی اخیر، شاید روی هم ده گل را نزدیم. وقتی گل نزنی، این شانس را به حریف می‌دهید که برنده شوند. ما چنین بازی‌ای را در اصفهان تجربه کردیم. آنجا به نفع ما و اینجا به ضررمان شد. در هر صورت تمام  سعی مان را کردیم ولی امروز روز ما نبود.به هر حال تعطیلی‌ها مواقعی به نفع و مواقعی به ضرر تیم ها است. وقتی مسابقات به صورت مکرر تعطیل شود، کیفیت بازی‌ها کاهش می یابد. ما در این دو بازی، موقعیت های زیادی را از دست دادیم و اگر از موقعیت‌ها استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم صدر جدول باشیم.سعی می‌کنیم روحیه تیم را بالا ببریم. امیدوار به بازگشت بازیکنان هستیم. برخی از بازیکنان را به دلیل مصدومیت و چندتا را به دلیل محرومیت نداشتیم. ان شاء‌الله بازیکنان تیم برگردند، وضعیت مان بهتر می شود. استقلال خوزستان امروز فوق العاده بود. امروز بیشتر از همه بازی هایشان دویدند و زحمت کشیدند. با این بضاعتی که دارند، شکل مناسبی از بازی را انتخاب کردند و به پیروزی رسیدند.

سایر دیدار ها - شنبه چهارم آذرماه
* پارس جنوبی جم- پرسپولیس تهران/ ساعت  ۱۵:۰۰- ورزشگاه تختی جم
داور: اشکان خورشیدی کمک ها: محمدرضا منصوری – رحیم شاهین – محمد ملکی ناظر: محمود رفیعی
* سایپـا تهران- سیاه جامگان/ ساعت ۱۵:۱۵- ورزشگاه پاس قوامین
داور: رضا کرمانشاهی کمک ها: تورج عیوض محمدی – ایوب غلامزاده – کمیل غلامی ناظر: علیرضا کهوری
* ذوب آهن اصفهان- فولاد خوزستان/ ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه فولاد شهر
داور: وحید کاظمی کمک ها: هادی طوسی – فرهاد مروجی – جواد رحیم زاده ناظر: سعید بطحایی
* استقلال تهران- گسترش فولاد/ساعت ۱۷:۳۰- ورزشگاه آزادی
داور: علی صفایی کمک ها: رضا سخندان – علی دودانگه – محمدحسین ترابیان ناظر: حسین عسکری



وحید صابری

نظر شما