شناسهٔ خبر: 22672084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

خطیبان نماز جمعه استان سمنان:

به جای دعواهای سیاسی به فکر درد مردم باشید/ سردار سلیمانی اسطوره نظام باقی ماند/بسیج رقیب هیچ دستگاه و سازمانی نیست

ائمه جمعه استان سمنان در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن دعوت از مردم برای کمک به مردم زلزله‌زده کرمانشاه، به مهم‌ترین مسائل سیاسی-اجتماعی روز پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، آیین عبادی- سیاسی نماز جمعه، این هفته نیز در سراسر استان سمنان با حضور پرشور مردم ولایتمدار استان برگزار شد و خطیبان جمعه در این آیین به بیان مهم‌ترین مسائل سیاسی و اجتماعی روز پرداختند. در ادامه بخشی از سخنان ائمه جمعه استان را از نظر می‌گذرانید:

به جای دعواهای سیاسی به فکر درد مردم باشید/ همانند سردار سلیمانی به وعده هایتان عمل کنید

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، گفت: حضور ایشان مرهمی بر زخم مردم آسیب دیده کرمانشاه بود.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه، افزود: رهبری در غم و شادی مردم شریک است که کرمانشاهی ها درد خود را با حضور رهبر انقلاب در مناطق زلزله زده فراموش کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید بر مردمی بودن مسئولان دارد، اظهار کرد: مسئولان باید در بین مردم حضور پیدا کرده و حرفهایشان را بشنوند و از مشکلات آنها باخبر شوند.

شاهچراغی در ادامه تصریح کرد: رهبری از مسئولان خواستند که تلاششان را مضاعف کنند چراکه به اقدامات انجام شده برای زلزله زدگان قانع نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با انتقاد از اینکه گاهی اوقات دعواهای سیاسی با درد درماندگان قاطی می شود، گفت: در حال حاضر باید دعواهای سیاسی را کنار گذاشت و به فکر مردم بود.

وی با اشاره به کمک های مردمی به مناطق زلزله زده غرب کشور، بیان کرد: مردم تاکنون کمک های نقدی و غیر نقدی خوبی داشته اند که باید این کمک ها ادامه دار باشد.

شاهچراغی با بیان اینکه ارتش و سپاه کرمانشاه را مجددا خواهند ساخت، اظهار کرد: ساخت و بازسازی شهرها به ارتش و روستاها به سپاه واگذار شده است.

امام جمعه سمنان همچنین تصریح کرد: سپاه استان سمنان، ۷ روستای استان کرمانشاه که بالغ بر ۲ هزار جمعیت دارد را می سازد.

به گفته شاهچراغی؛ کانکس هایی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه تحویل داده می شود تا خانه هایشان ساخته شود.

وی ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت در منطقه گفت: رهنمودهای رهبری، مرجعیت عراق و مدافعان حرم این پیروزی را رقم زد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه برخی ها زمانی که سردار سلیمانی اعلام کرد که ظرف ۳ ماه منطقه را از داعش پاکسازی می کنیم، باور نکردند، افزود: وعده سردار سرافراز اسلام ۲ ماه هم نکشید که عملی شد.

شاهچراغی با اشاره به اینکه سلیمانی فعل "ما می توانیم" را محقق کرد، اظهار کرد: همانند سردار سلیمانی، وقتی وعده ای می دهیم به وعده هایمان عمل کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص اینکه دشمنی ما با آمریکا ادامه دارد، بیان کرد: آمریکا دست از دشمنی خود بر نمی دارد و نهضت ما نیز همچنان ادامه دارد.

امام جمعه سمنان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: بسیج به معنای حرکت در خط ولایت و رهبری و حافظ نظام و جمهوری اسلامی بودن است.
 

شاهچراغی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی همانند خورشید در این کشور می درخشد، افزود: تفکر بسیجی داشتن باعث افتخار است.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان خطبه های نماز جمعه از مردم خواست تا وقف را فراموش نکنند و وقف های جدیدی داشته باشند.

توطئه مستکبران با شکست داعش نقش بر آب شد

حجت الاسلام والمسلمین محمود نطنزی امام جمعه سرخه در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته بسیج اظهار کرد: امام خمینی(ره) در پنجم آذرماه 58 در حالی که انقلاب نهالی نوپا بود و هنوز رژیم بعثی عراق جنگ را آغاز نکرده بود؛ با توجه به شرارت های مستکبران در حرکتی هوشمندانه فرمان تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کردند.

وی با بیان اینکه بسیج در این چند دهه کارنامه ای بسیار درخشان دارد، افزود: امام خمینی (ره) در سال 1367 در حالی که یک دهه از عمر بسیج گذشته بود؛ بیانیه ای را صادر کردند که این بیانیه مضامین عالی در خصوص بسیج در خود نهفته دارد که توصیه بنده مطالعه این بیانیه است.

امام جمعه موقت سرخه  با اشاره به بیانات امام خمینی(ره)  در خصوص اینکه بعد از شکل گرفتن انقلاب، دشمنان توطئه های فراوانی را علیه انقلاب به راه انداختند، اظهار کرد: یکی از آنها مسئله جنگ است و با شروع جنگ نهادها و سازمان های مختلفی در نهایت ایثار و ازخودگذشتگی به جبهه رفتند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در راه انقلاب به شهادت رسیدند.

وی  بیان کرد: امام خامنه ای فرموده اند یکی از ثمرات انقلاب؛ شجره طیبه بسیج است که به واسطه بسیج جوانان بسیجی توانستند در عرصه های مختلف جامعه حضور یابند و دشمنان را به زانو در آورند و باید بسیجی اهل علم، بصیرت، اخلاق و به دنبال آباد کردن دنیای دیگران باشد.

نطنزی در بخش دیگری از سخنان خود به زلزله دلخراش غرب کشور اشاره کرد و گفت: این زلزله دل تمام انسان های آزاده را جریحه دارد کرد؛ زلزله ای که باعث شد صدها نفر کشته، زخمی و آواره شوند.

وی بیان کرد: طبق مطالعات علمی انجام شده ایران جزء یکی از ده کشور حادثه خیز دنیا است و در گسل زلزله قرار دارد؛ بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که از 40 حادثه طبیعی 30 حادثه در ایران رخ داده است بنابراین باید ما خود و مردم را مجهز به آموزش کنیم و مسئولان باید آموزش مردم و مقاوم سازی ساختمان ها را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه موقت سرخه اظهار کرد: در کشورهای زلزله خیز همچون ژاپن ساختمان ها را در برابر زلزله هایی با ریشتر بالا مقاوم می سازند؛ ما باید در برابر آموزش امداد، نجات و کمک و امدادهای اولیه اهتمام ویژه داشته باشیم.

نطنزی افزود: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طرحی را آغاز کرده است به نام طرح خادم در این طرح باید هر خانواده یک امدادگر داشته باشد و یک امدادگر از هر خانواده آموزش ببیند و وظیفه ما این است که با این طرح همگان همکاری لازم را داشته باشیم تا در برابر بلایای طبیعی حادثه کمتری ببینیم.

وی در ادامه به شکست داعش اشاره کرد و ضمن تبریک این موفقیت گفت: شش سال قبل آمریکا و اسرائیل با تشکیل داعش می خواستند بین مسلمانان به ویژه مسلمانان منطقه اختلاف ایجاد کنند و منطقه خاورمیانه را تجزیه و مرزها را تغییر دهند.

امام جمعه موقت سرخه به جنایت های فراوان داعشیان در منطقه اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار موجود در سوریه ششصد هزار نفر شهید، شش میلیون آواره، پنج تا شش میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد آمد و جنایت های بسیار عجیب و غریبی این گروهک تروریستی انجام دادند از جمله سر بریدن کودکان و به اسارت بردن زنان و کودکان و از بین بردن مراکز دینی و مذهبی و بنابراین باید قدردان این پیروزی باشیم.

نطنزی ادامه داد: امام خامنه ای خطاب به سردار سلیمانی در پاسخ به نامه ایشان فرمودند شهد این پیروزی را نه فقط مردم مسلمان منطقه بلکه مردم مسلمانان جهان باید بنوشند.

بسیج رقیب هیچ دستگاه و سازمانی نیست/ تشکیل بسیج مردمی عامل اصلی پیروزی جبهه مقاومت

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد مدرسه قلعه شاهرود با تبریک هفته بسیج، این تشکل مردمی را معجزه انقلاب  اسلامی دانست و گفت: تشکیل بسیج نهال تازه پا گرفته انقلاب اسلامی را در برابر فتنه ها و کینه توزی های دشمنان خارجی و عناصر نفوذی غافل داخلی حفظ کرد و چه بسا که اگر بسیج نبود شرایط فعلی را در کشور و جهان اسلام نداشتیم.

وی اظهار کرد: بسیج یاور مظلومان و ستمدیدگان و امید مستضعفان جهان است و استمرار انقلاب اسلامی در گرو حیات بسیج این نهاد مکتبی و مردمی است که در برابر استکبار و دنیای کفر مقاومت کرده و برای دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان سراسر دنیا تلاش می کند.

خطیب جمعه شاهرود به حضور بسیج در تمام عرصه ها و اقشار اشاره کرد و افزود: بسیج در مقابل هیچ دستگاهی قرار نگرفته و رقیب هیچ سازمان، نهاد و دستگاهی نیست بلکه تسهیل کننده امور و همراه و یاور سایر سازمان ها و دستگاه ها است.

امینی در ادامه صحبت های خود با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش بیان کرد: تشکیل بسیج مردمی در عراق و سوریه به فرمان مرجعیت و ایثارگری ها و جانفشانی های مدافعان حرم از ایران، عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و پاکستان به فرماندهی سردار بزرگ جهان اسلام سردار سلیمانی نقشه های استکبار را بر هم زد و عامل پیروزی جبهه مقاومت بر داعش و توطئه های مثلث شوم عربستان سعودی، آمریکا و اسرائیل در منطقه شد و لکه ننگ داعش از جهان اسلام برچیده شد.

وی ادامه داد: با تشکیل بسیج مردمی در عراق و سوریه شیعه و سنی، کرد و ترک و عرب کنار هم آمدند و برای نابودی دشمن با یکدیگر هم پیمان شدند، اتحاد شیعه و سنی نکته مهمی است که باید امت اسلام در پسا داعش به آن توجه کنند و مراقب باشند چرا که ممکن است دشمن از همین گسل های مذهبی استفاده کرده و برای ایجاد تفرقه و اختلاف در جهان اسلام توطئه ای دیگر به راه اندازند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به سردار سلیمانی تصریح کرد: به فرموده رهبری باید مراقب فتنه ها و توطئه های جدید دشمن بود، با فروپاشی داعش ابهت پوشالی غرب فرو ریخت و قطعا آنها نیز بیکار نمی نشینند و به دنبال ایجاد توطئه های جدید خواهند بود.

بسیج کارنامه بسیار موفقی دارد/ سردار سلیمانی اسطوره نظام باقی ماند

 حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر با تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: امام خمینی در 5 آذر سال 1358 بسیج بزرگ مستضعفین را تشکیل دادند تا انقلاب در آینده از تهدیدهایی که در پیش داشت مصون بماند.

وی، کارنامه فعالیت بسیج را در طول مدت تشکیل آن تاکنون اعجاز انگیز دانست و افزود : امام خمینی(ره) نیز 10 سال بعد از تشکیل بسیج و در سال 68 به این موفقیت بسیج اشاره داشته اند.

خطیب جمعه مهدیشهر فعالیت های بسیج را در طول 4 دهه فعالیت و خدمت در 4 محور مهم عنوان کرد و ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران، بسیج نقش اساسی و موثری ایفا کرد.

 بارانی، فعالیت در عرصه فرهنگی و بصیرت افزایی، تشکیل حلقه های صالحین و فعالیت های تربیتی، فعالیت های سازندگی و محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی و همچنین فعالیت مسجد محوری را از دیگر خدمات بسیج در طول مدت  فعالیتش برشمرد.

وی همچنین به پایان فتنه داعش بعد از 6 سال اشاره کرد و گفت: آن روزی که داعش تشکیل شد با هدف حاکمیت از آفریقا تا خراسان به وجود آمد و همه تحلیلگران می گفتند 30 سال طول می کشد تا عمر داعش پایان یابد اما امروز می بینیم که عمر داعش به زودی پایان یافت.

امام جمعه مهدیشهر اضافه کرد: نقش اصلی و محوری در پایان دادن عمر داعش را امام خامنه ای ایفا کردند و نقش دوم را نیز سردار سلیمانی  اسطوره نظام و بسیجیان ایفا کردند که رفتند و با داعش جنگیدند.

بارانی نقش مرجعیت شیعه حضرت آیت الله سیستانی را نیز بسیار بی بدیل و موثر عنوان کرد که با فتوایی که داد 118 هزار نیرو وارد حشد الشعبی عراق شدند.

وی  به تفکر انقلابی در نابودی فتنه داعش اشاره کرد و افزود: اگر این تفکر انقلابی وارد عرصه مدیریت نظام و عرصه خدمت شود، اتفاق بسیار بزرگی در مبارزه با بیکاری و رفع گرفتاری مردم در کشور خواهد افتاد. 

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه فتنه داعش از نظر سرزمینی رفع شد ولی از نظر تفکر همچنان باقی است، اظهار کرد: 12 هزار حوزه علمیه در پاکستان کارخانه داعش سازی دارند که باید بصیرتمان را بیشتر کنیم و اینها را بشناسیم.

"بسیج" بازوی قدرت نظام است / نابودی داعش به منزله شکست ذلت بار استکبار جهانی است

حجت الاسلام سید محمد حسینیان امام جمعه دامغان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در منطقه گفت: پیروزی های اخیر در برابر تروریست ها و متلاشی شدن شجره خبیثه داعش در واقع شکست ذلت بار رژیم صهیونیستی و آمریکا را در بر داشت.

وی افزود: توطئه های استکبار جهانی برای جهان اسلام  با شکست های پیاپی در جنگ های مختلف در هم شکسته شد و اسرائیلی که هیمنه پوشالی جهان استکبار به حساب می آمد هم نتوانست کاری انجام دهد.

حسینیان با اشاره به اینکه کارهای نشدنی با ولایت مداری، اخلاص، ایثار و شهادت، شدنی می شود، بیان کرد: جهان عرب نتوانست در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کند اما یک گروه مخلص لبنانی توانست شکستی توام با ذلت به آنها بچشاند که هرگز تصور آن را هم نمی کردند که طعم تلخ آن شکست همچنان استخوان های استکبار را خُرد می کند.

وی افزود: دشمنان ما به دنبال اجرای پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی هستند که به فضل الهی در این مسئله هم موفق نخواهند بود همان گونه که قدرت های وقت زمان پیامبر اکرم (ص)نتوانستند قیام ایشان را در هم بشکنند، دشمنان ما هم هیچ کاری را در این جهت پیش نخواهند برد..

امام جمعه دامغان ضمن تبریک هفته بسیج به نقش بسیجیان در ارائه خدمات و کمک رسانی در کشور اشاره کرد و گفت: بسیج شریانی از قله ای است که جامعه را با رهبری مرتبط می کند.

حسینیان در پایان با اشاره به زلزله غمبار کرمانشاه و خدمات رسانی های گسترده دستگاه های مختلف از جمله دولت، هلال احمر، ارتش و سپاه گفت: تمام این افراد مجاهدانه عمل کردند و به موقع در صحنه حاضر شدند اما مشکلات بسیاری همچنان وجود دارد و مردم زیادی در آن منطقه با سرما و شرایط نامناسب دست به گریبان هستند که امیدواریم با تلاش بی وقفه و جهادگرانه همه خدمتگزاران، هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود.

 هدایت داهیانه رهبر معظم انقلاب پیروزی بر داعش را رقم زد

حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور امام جمعه میامی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج به رسالت های بسیج اشاره کرد و گفت: زمان شناسی، دشمن شناسی، جریان شناسی، بصیرت افزایی در این شرایط حساس از جمله رسالت های بسیج است.

وی افزود: موضوعات مهم و سرنوشت ساز داخلی و منطقه از قبیل بیداری اسلامی، جریان تکفیری و وهابی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، نا امنی های کشورهای اسلامی، جنگ های نیابتی آمریکا که از دغدغه های رهبری است باید توسط بسیجیان رصد و مورد توجه قرار بگیرد.

صفائی پور ضمن تبریک سقوط داعش و پیروزی بزرگ جبهه مقاومت با  هدایت داهیانه رهبر انقلاب بیان کرد: این پیروزی حاصل مقاومت 6 ساله در سوریه و 3 ساله در عراق با اتکا به لطف الهی و با روحیه جهادی وانقلابی جبهه متحد مقاومت بود.

امام جمعه میامی با بیان اینکه آمریکا بعد از نابودی داعش به دنبال ماجراجویی جدید در منطقه  است، افزود: نا امن کردن لبنان از طریق اسرائیل و عربستان و ایجاد ناامنی در ترکیه و همچنین جمع کردن اعضای باقی مانده از داعش و اسکان آن ها در بعضی از کشورهای منطقه جهت ترور از اقدامات آمریکایی ها خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما