شناسهٔ خبر: 22671198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه هرمزگان عنوان شد؛

روحیه بسیجی توطئه های دشمن را خنثی می کند/ دیپلماسی مقاومت، داعش را از صحنه روزگار محو کرد/ بسیج تفکر راهبردی بین المللی اسلامی است

ائمه جمعه هرمزگان با تاکید بر اینکه روحیه بسیجی توطئه های دشمن را خنثی می کند، اظهار کردند: دیپلماسی مذاکره و تعامل با غرب بیشتر خسارت ها را متوجه کشور کرد در حالی که دیپلماسی مقاومت و ایستادگی سیطره خبیثه داعش را از صحنه روزگار محو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جمعه هرمزگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید بر اینکه روحیه بسیجی توطئه های دشمن را خنثی می کند، اظهار کردند: دیپلماسی مذاکره و تعامل با غرب بیشتر خسارت ها را متوجه کشور کرد در حالی که دیپلماسی مقاومت و ایستادگی سیطره خبیثه داعش را از صحنه روزگار محو کرد.

 

 فرهنگ بسیجی در کشورهای مختلف فراگیر شده است

 آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، امام جمعه بندرعباس در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به اینکه افرادی در ثروت غرق شده اند، اظهار کرد: نعمت ها و ثروت هایی که خداوند به انسان عنایت می کند تنها برای خود او نیست بلکه برای گشایش بخشی از مشکلات افراد جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: متاسفانه با ثروتمندان متکبری در جامعه  برخورد می کنیم که از کمک به یتیم ها نیز غفلت می کنند ونمی دانند که این ثزوت تنها ابزاری برای آزمایش آنها از جانب خداوند است و در قیامت که کارنامه اعمالشان را دراختیارشان قرار  می دهند می بینند که رفوزه شده اند و آرزوی بازگشت به زمین برای کمک به یتیمان را دارند.

نعیم آبادی با تاکید بر اینکه مال انسان مختص خود فرد نیست، تصریح کرد: اگر فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود و ثروتمندان اندکی از مال خود را که درواقع  نعمت الهی است در جامعه به کار گیرند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی  گفت: بسیج نهاد مردمی است که همواره از گذشته تاکنون نقش آفرینی می کند ما در دوران دافع مقدس شاهد حرکت های عظیم و انقلابی بسیجیان بودیم و اکنون نیز نیروی مقاومت بسیج که به فرمان امام راحل تشکیل شده بود توانسته در کشورهای دیگر از جمله عراق،سوریه و یمن شکل بگیرد.

امام جمعه بندرعباس با تاکید براینکه بسیج به حمایت کسی نیاز ندارد، گفت: بسیجیان همواره در عرصه های مختلف بدون دریافت هزینه و خالصانه نقش آفرینی کرده  است آنها به دنبال گرفتن پاداش نیستند و قطعا پاداش خود را از خداوند متعال دریافت خواهند کرد.

نعیم آبادی بیان کرد: داعش منفورترین چهره درتاریخ و منطقه بود که عربستان و آمریکایی آن را پرورش داده بودند و ما اکنون شاهد برچیده شدن این چهره ننگین از روی زمین هستیم.

وی با اشاره به  اینکه نیروی دریایی نگهبانان مرزهای آبی هستند،افزود: مرزبانان دریایی تلاش های بسیاری برای حفظ و صیانت از مرزهای آبی دارند و این باعث شده دشمن به مرزهای آبی ما نتواند حتی برای ثانیه ای چشم بدوزد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: حاکمیت بخشیدن به قانون جزء الزامات است و همه باید به قانون جمهوری اسلامی عمل کنند همچنین مصوباتی که با محوریت قانون صورت می گیرد باید اجرایی شوند.

نعیم آبادی خاطر نشان کرد: با توجه به پیشرفت های ساخت مصلی قدس نماز جمعه هفته آینده در مسجد جامع بندرعباس برگزار خواهد شد.

 

روحیه بسیجی لطمه های دشمن را دفع می کند

حجت الاسلام میرزایی، امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به نهم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت حجت (عج) اظهار کرد: اندیشه مهدویت به دلیل مسأله امامت و جایگاه اعتقادی آن در فرهنگ شیعه که تداوم رسالت است، از اهمیت بالایی برخوردار است و امامت مقامی الهی است و امام، سرنوشت دین و دنیای مردم را بر عهده دارد.

میرزایی تأکید کرد: انتظار ظهور یک مصلح بزرگ آسمانی و استقرار صلح و عدل امری فطری است که زمان و مکان نمی شناسد و به قوم و ملتی هم اختصاص ندارد بلکه همه مردم فطرتاً منتظر هستند تا روزی برسد که به کمال مطلوب و زندگی شرافتمندانه دست پیدا کنند.

امام جمعه پارسیان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به کرمانشاه و بازدید چهره به چهره با آسیب دیدگان تصریح کرد: شکوه استقبال مردم در کنار سخنان آرام بخش رهبر عزیز انقلاب به واقع بهترین مرهمی بود بر زخم زلزله زدگان و تسکین بخش آلام مردم آسیب دیده که با ادبیات گوناگون احساس خودشان را این گونه تابلو می نمودند که با آمدن رهبر عزیزمان دردها و مصیبت هایمان فراموش شد.

وی با اشاره به پیروی جبهه مقاومت و شکست ریشه های داعش در منطقه افزود: در سالهای اخیر شاهد دو دیپلماسی در سیاست خارجی بودیم، یک نوع مذاکره و تعامل با غرب که البته نتیجه ای جز بیشتر شدن تحریم ها و خسارت ها عائد کشور نگردید، اما نوع دوم دیپلماسی مقاومت و ایستادگی بود که توانست سیطره شجره خبیثه داعش را از صحنه خارج و پیروزی بزرگی را برای بشریت هدیه آورد.

خطیب نماز جمعه پارسیان با اشاره به جواب نامه مقام معظم رهبری به سردار سرافراز سلیمانی و شکست سیاست های خباثت آلودی که ایجاد جنگ و نابودی مقاومت ضد صهیونیستی را هدف قرار داده بود، گفت: با توجه به عدم حصول نتیجه از دیپلماسی مذاکره باید از گذشته درس گرفت و بر دیپلماسی عزت و اقتدار اصرار کرد .

میرزایی با اشاره به تصمیمات برای افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت: چه نیازی برای این کار وجود دارد و اروپا چه خوابی دیده که تعبیرش در گرو تأسیس این جاسوس خانه است، یکی از اهداف شوم این کار حمایت حقوق بشری از مخالفان نظام و منکران قصاص و همجنس گرایان است و دلسوزان انقلاب برای جلوگیری از ایجاد لانه فساد اقدام کنند.

امام جمعه پارسیان با تبریک هفته بسیج و پنج آذر ماه، تنها راه عزت ملی و ماندگاری و پایداری را بسیج دانست و تأکید کرد: هر کجا نظام و کشور به بسیج احتیاج پیدا کرد بی محابا و خالصانه ورود و خدمت می کند و تا زمانی که روحیه صادقانه و خالصانه بسیج وجود دارد دشمن نمی تواند هیچ گونه لطمه ای به انقلاب بزند.

 

رشادت سربازان اسلام به حضور غده سرطانی داعش در منطقه پایان داد

حجت الاسلام حسن علیدادی، امام جمعه کیش در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی و با اشاره به نقش محوری جوانان رشید ایران اسلامی به ویژه سردار سلیمانی در نابودی فتنه غده سرطانی داعش در منطقه اظهار کرد: داعش غده سرطانی بدخیمی بود که به دست استکبار در منطقه به جان مسلمانان انداخته شد و هر روز هزاران نفر از مردم مظلوم و بیگناه در منطقه را به خاک و خون کشید.

وی افزود: تکفیری های داعش افراد عقب مانده و خائنی بودند که توسط استکبار جهانی تاسیس شدند و از ابتدای تشکیل تا نابودی کامل حتی یک تیر به سوی دشمنان اسلام شلیک نکردند.

خطیب جمعه کیش با تاکید بر نقش محوری جوانان ایران اسلامی در دفاع از حریم حرم اهل بیت به ویژه سردار سرلشکر قاسم سلمیانی افزود: سربازان ایران اسلامی در کنار دیگر نیروهای مردمی مانند حشد الشعبی، حزب الله، جبهه مقاومت و ارتش های سوریه و عراق به همراه جوانان مخلص ومتعهدی از کشورهای افغانستان و پاکستان توانستند فتنه داعش را خاموش و به  جنایت ها و حاکمیت منحوس انان در منطقه پایان دهند.

وی با اشاره به حضور کشورهای استکباری در منطقه و دخالت در امور کشورهای دیگر تصریح کرد: آمریکا با چه تفکری صدها کیلومتر از خاک خود خارج شده و به بهانه امنیت ملی کشور خود وارد خاک کشورهای دیگر می شود اما حضور ایران در منطقه برای حمایت از منافع ملی خود و همسایگانش را برنمی تابد و آن را دخالت می داند آیا امنیت ملی ما حضور در اطراف کشورمان را اقتضا نمی کند؟

امام جمعه کیش ادامه داد: گروه تکفیری داعش در سایه استکبار به خیال واهی می خواستند دنباله های حماسه کربلا را که همان اسرای کربلا و حماسه سازی های آنان در بیان واقعه کربلا بودند نابود کنند تا کربلا دنباله رو و ادامه نداشته باشد اما با حضور جمهوری اسلامی، مدیریت قاطع سربازان رشید اسلام، درایت رهبری و همراهی و همکاری نیروهای مسلمان همسایه این فتنه برای همیشه خاموش شد.

وی همچنین با تبریک هفته بسیج به دلیر مردان عرصه های حماسه و حضور در تمامی صحنه های سخت افزود: بسیج نیرویی مردمی، شجاع، قهرمان، مخلص، قاطع، وظیفه شناس و خنثی کننده توطئه هاست که با فرمان امام راحل(ره) تشکیل شده و به عنوان لشکر مخلص خدا در تمامی صحنه های سخت حاضر است.

علیدادی با اشاره به آنچه خصوص ادامه خدمت  و ماموریت وی در سمت امامت جمعه جزیره کیش که در روزهای گذشته در برخی سایت های خبری وشبکه های مجازی انتشار یافته است اظهار کرد: مدت 15 سال و چند ماه است که در جزیره کیش ماموریت دارم و در ادامه خدمت در جزیره یا در هر بخش از خاک جمهوری اسلامی تابع نظر رهبر معظم انقلاب هستم.

وی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم، دین و به ویژه قشر آسیب پذیر ومظلوم وظیفه دینی هر انسانی است عنوان کرد: خدمت برای مردم فراز و نشیب های فراوانی دارد و هر کس در خدمتگزاری کوتاهی کند باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشد.

امام جمعه کیش ادامه داد: هر آمدنی رفتنی دارد و هر کس با اتمام زمان ماموریت باید به محلی جدید برای خدمت انتقال داده شود و هیچ سمتی ماندگار نیست.

علیدادی بیان کرد: باید توجه داشت اگر خدمتی صورت گرفته مربوط به شخص خاصی نیست و تیمی به گستره مردم در این خدمتگزاری سهیم بوده اند همه دست به دست هم داده اند تا اتفاق مبارکی رقم بخورد و موفقیت ها را نیم توان در کارنامه شخص یا مدیریت فردی قرار داد.

وی افزود: اگر قرار بر تداوم خدمت باشد با تمام وجود در خدمت مردم خواهم بود و اگر قرار بر پایان ماموریت باشد با کمال افتخار بنابر فرمان مقام معظم رهبری در هر کجای کشور دستور بفرمایند در خدمت مردم خواهم بود.

امام جمعه کیش همچنین با تسلیت شهادت امام حسن عسگری (ع) آغاز ولایت و امامت دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را بر تمامی مسلمانان جهان تبریک گفت .

علیدادی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به اهمیت توجه به نعمت های بیکران الهی که در اختیار انسان قرار داده شده است توجه به این نعمت ها را زمینه ساز افزایش معرفت و شناخت الهی دانست و افزود: توجه به نعمت های بیکران الهی بستر ساز معرفت به قدرت الهی خواهد بود.

وی دریا را از نعمت های بزرگ الهی دانست و افزود: خداوند دریا را مسخر انسان قرار داده تا از گوشت تازه آن استفاده کند، از محصولات دریایی چون مروارید برای زینت بهره بگیرد و با حرکت کشتی های بزرگ بر روی دریا تجارت کرده و زندگی خود را رونق بخشد.

خطیب جمعه کیش با اشاره به وجود نعمت عظیم دریا در جزیره کیش خاطر نشان کرد: امید است شما که در کنار دریا زندگی می کنید شکر گذار این نعمت الهی بوده و از نعمت های بیکران آن بهره برده و سجده شکر به درگاه الهی بسائید.

 

بسیج از بطن مردم و یار و یاور مردم است

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی حایری، امام جمعه شهرستان بندرخمیر در خطبه های نمازجمعه ضمن تبریک هفته بسیج گفت: امسال هفته بسیج رنگ و بویی دیگر دارد، زیرا با شکست دشمنان بشریت در سوریه و عراق همراه است.

وی افزود: از صمیم قلب از شکست گروه تروریستی داعش خوشحال هستیم و امیدواریم جامعه اسلامی دیگر روی این خباىث را نبیند.

امام جمعه شهرستان بندرخمیر عنوان کرد: بسیج از بطن مردم و یار و یاور مردم است. سربلندی این نهاد مقدس را آرزومند و هفته بسیج را به همه بسیجیان تبریک عرض می کنم.

صفایی حایری با اشاره به سالروز ازدواج پیامبر اکرم (ص) با حضرت خدیجه (س)، بیان کرد: امیدواریم جوانان با الگو قرار دادن بزرگان دین زندگی خوبی داشته باشند.

وی ضمن اشاره بالا رفتن آمار طلاق افزود: مسىولین ریشه یابی کنند، چرا آمار ازدواج کم و آمار طلاق رشد داشته است. بررسی ها نشان می دهد اکثر طلاق ها در چند سال اول زندگی مشترک رخ می دهد.

صفایی حایری عنوان کرد: علت غالب طلاق ها این است که زوجین با بینش صحیح ازدواج نمی کنند و خدا در نیت شان برای ازدواج نقشی نداشته است. ازدواجی که دنیا و مادیات علتش بوده سرانجامی جز طلاق نخواهد داشت.

 

بسیج مولودی پرخیر و برکت و درختی تنومند و تناوراست

حجت الاسلام والمسلمین حیدر رضایی، مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ابوموسی و خطیب نماز وحدت با تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان دلاور و جان بر کف شهرستان، گفت: بسیج مولودی پرخیر و برکت و درختی تنومند و تناور است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ابوموسی اظهار کرد: صحبت کردن پیرامون مولودی که به عظمت انقلاب اسلامی است در فرصت کوتاه مقدر و میسر نیست و فرصت های بسیاری نیاز است تا بتوانیم گوشه هایی از عظمت بسیج و بسیجان را به تصویر بکشیم.

رضایی افزود: امروز اقشار مختلف مردم در بسیج حضور دارند و فعالیت می کنند همانند بسیج اصناف، بسیج دانش آموزی، بسیج طلاب، بسیج دانشجویی، بسیج جامعه مهندسی، بسیج اساتید و ... .

وی بیان کرد: یکی از اقشار جامعه که در بسیج حضور فعال دارد و در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش فعال و موثری ایفا کرده است، بسیج طلاب و روحانیون می باشد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ابوموسی گفت: امروز بعضا بسیج طلاب و روحانیون مورد بی مهری ها قرار می گیرد اما آمار و اطلاعات موجود حاکی از حضور گسترده روحانیت در دفاع مقدس و عرصه دفاع می باشد که به نسبت جمعیت روحانیت، بالاترین آمار را شهدای روحانی رقم می زنند.

رضایی افزود: جامعه روحانیت در دفاع مقدس در نقش های مختلف فرمانده، امدادگر، تخریب چی و ... ایفای نقش کرده است و حضور موثر داشتند و امروز نیز روحانیت در عرصه های مختلف پیشتاز است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: نظام اسلامی در این سال ها هیچ گاه ملاحظه قدرت های بزرگ را نکرده است و با تمام توان و قدرت به راه خود ادامه داده است و بحمدلله پیروز میدان بوده است و خواهد بود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ابوموسی اظهار کرد: داعش این جرثومه فساد و غده سرطانی پس از سال ها جرم و جنایت و خونریزی و کشتار انسان های بی گناه، با تلاش و جانبازی رزمندگان جهان اسلام و محور مقاومت و فرماندهی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب متلاشی و نابود شد و پیروزی بزرگی نصیب محور مقاومت شد.

رضایی گفت: همه بسیجیان امروز به این پیروزی افتخار می کنند و شکرگزار این پیروزی بزرگ هستند و به یاد مدافعان حرم که جان خود را در این راه تقدیم کردند، هستند و برای تعالی و شادی روح مطهر آنان دعا می کنند.

وی خاطر نشان کرد: خداوند به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم در خدمت بسیج و بسیجیان باشیم و به آنها خدمت کنیم.

 

بسیج تفکر راهبردی بین المللی اسلامی است

حجت الاسلام مختاری، امام جمعه شهرستان حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک پیروزی بزرگ شیرمردان جبهه مقاومت بر کفتارهای داعشی، آمریکایی ، صهیونیسمی، آل سعود خبیث و همه ایادی منطقه ای و فرا منطقه ای آنها به رهبر معظم انقلاب، خانواده شهدا مدافع حرم و به سپاه بسیج ، ارتش ، مردم شریف و خاصه فرمانده شجاع سردار سلیمانی و همرزمانش اظهار کرد: این پیروزی حاصل ایمان، نصرت الهی و ولایت مداری تمام در عمل، اطاعت پذیری کامل از ولی ، مجاهدت ، شجاعت خستگی ناپذیر و آرمان خواهی جبهه مقاومت بود.

مختاری با اشاره به پیام رهبر به سردار سلیمانی افزود: این کار شما و همرزمانتان گوشه ای از واقعیت پنهان داعش و این توطئه خطرناک برای جهان اسلام و بشریت که هم بلای جان بشر و هم آبروی اسلام را به ویژه اهل سنت برده بود اهل سنت قدردان زحمات شما هستند زیرا آبرویشان خریده شد و هم وحدت جهان اسلام را هدف قرارداده بو ند که به یاری خدا و تلاش شما عزیزان این لکه ننگ پاک شد.

وی ادامه داد: فتنه ای که به اقرار خود رهبران آمریکایی طراحی و اجرا کردند و همه آنها تا به امروز از آن حمایت کردند داعش شش سال پیش زلزله ای بود که جهان اسلام و بشریت را لرزاند و جنگ داخلی جهان اسلام را آغاز کرد، و هزاران نفر از جوانان مسلمانان را اغفال و هزاران شهر و روستا را بر تصرف خود در آوردند و 500 میلیارد دار یکی از کوچکترین خسارات آنها بود.

امام جمعه حاجی آباد بیان کرد: داعش با سربریدن کودکان و جوانان و تجاوز به زنان و قتل و غارت فجیح ترین صحنه ها به اسم اسلام و با ذکر لا الا الله 6هزار نفر خود را منفجر کردند.

مختاری عامل پیروزی جبهه مقاومت را خردمندی رهبر و هدایت های حکیمانه آن حضرت و حضرت آیت الله سیستانی عنوان کرد و خطاب به حشه الشعبی عراق، دولت و ملت عراق و سوریه و دولت فعلی و قبلی عراق ، افغانستان، پاکستان افزود: امروز امریکائی ها و غربی برای از بین بردن امنیت و مبارز با ناامنی حاضرند هر کاری بکنند و با به وجود آوردن داعش فقط می خواستند نا امنی در منطقه به وجود بیاورند .

وی ادامه داد: امروز نشان داده شد یک نیروی رشید منطقه ای به نام جبهه مقاومت اسلامی، داعش را سرنگون و امنیت را به منطقه بر گرداند و اثبات کرد وقتی آمریکا 30 سال وقت می خواهد و ائتلاف 40 کشوره آن ها ناکام ماند و ظرف 4 الی 5 سال آنها را از بردند و این جنگ فراگیر منطقه ای را به پایان رساند.

وی تصریح کرد: بدون نگاه عقیدتی نام این منطقه جهان اسلام خواهد بود البته از مکر دشمن نباید غفلت شود آنان که با هزینه گزاف و سرمایه گذاری سنگین داعش را به وجود آورده بودند باید با حفظ انگیزه ، هوشیاری ، وحدت ، کار فرهنگی ، بصیرت افزایی از مکر دوباره آنها جلو گیری کنیم.

امام جمعه حاجی آباد در ادامه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: حضور رهبر در بین مردم زلزله زده آن هم بدون تشریفات و گارد حفاظتی و بررسی جزئیات مشکلات مردم زلزله زده مرهمی بود بر دل رنجیده این مردم حادثه دیده و مردم کرمانشاه با دیدار رهبر تلخی زلزله را از یاد بردند.

مختاری یادآور شد: دشمنان جلو کمک های مردمی به مردم کشور ما را گرفتند ولی مردم این کشور سنگ تمام گذاشتند و هر کس هر چیزی که در توان داشت برای مردم زلزله زده ارسال کرد و ارتش سپاه و هلال احمر نیز زحمات زیادی کشیدند که از آنها تشکر و قدردانی می کنیم.

وی با اشار به هفته بسیج و تبریک این هفته را به بسیجیان این سرزمین افزود: بسیج یک تفکر راهبردی بین المللی اسلامی که در خدمت اهداف اسلام می باشد.

مختاری معجزه انقلاب اسلامی به صحنه آوردن جوانان بسیجی و انقلابی دانست و افزود: توان و نیروی عظیم بسیج ابر قدرتهای جهان را به زانو در آورده است و باعث پیروزی اسلام در برابر نقشه های دشمن شده است.

خطیب نماز جمعه حاجی آباد افزود: جوان های امروز توانستند آمریکایهای مستکبر را به زانو در بیاورد و شکست بدهد و بیرون راندن داعش از سوریه و عراق را نیز از کارهای جوانان دانست و اهدف ما شعار ما می توانیم است و آن را باید با فرهنگ بسیجی را صادر کنیم.

مختاری در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: اتحادیه اروپا در خواست سفارت دادند و انها با ایجاد سفارت جزء شر و توطئه ، فتنه انگیزی و به راه انداختن دعوای حقوق بشری و جاسوسی هدف دیگری ندارند و هشدار می دهیم ملت ما از سوراخ برجام گزیده شدند و دیگر کسی نمی تواند کلا سرما بگذارد.

 

صیانت از دین و دفاع از کیان، همیشه مورد تاکید اسلام است

سید محمد یوسف حسینی نژاد، خطیب نماز جمعه بستک ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: آمادگی و بسیج شدن افراد جامعه برای صیانت از دین و عقیده خود و دفاع از کیان جامعه اسلامی همیشه مورد تاکید دین مبین اسلام بوده است.

وی افزود : امروز بیش از گذشته جوامع اسلامی نیازمند نیروهای مومن ، متعهد و آماده فداکاری و همچنین انسان های شجاع که در برابر مشکلات و مشرکان ایستادگی‌ کنند، است.

رئیس شورای روحانیت اهل سنت شهرستان بستک تصریح کرد : دشمنان، دین و عقیده مارا مورد هدف قرار داده اند ، وقتی انسان را از نظر ایمان و دین داری سست و آنها را از آموزه های دینی دور کردند آن وقت است که فریب زرق و برق آنها را می خورند و تهاجمات فرهنگی دشمنان بر آنها اثر گذار خواهد بود.

وی افزود: خداوند انسان را بعنوان اشرف مخلوقات معرفی کرده و یک ظرفیت فوق العاده علمی در انسان قرارداده و هیچ یک از مخلوقات از این نعمت برخوردار نبوده اند و این نشان از برتری انسان دربرابر دیگر ‌مخلوقات را دارد.

حسینی نژاد ادامه داد : این ظرفیت و عقل را خداوند در انسان قرار داده تا با آن بیاموزد و بی اندیشد و مدبرانه و متفکرانه و با تدبیر امور جامعه را‌ پیش ببرد.

وی گفت : عقل برای درک و تشخیص خوب و بد در زندگی و نعمت ارزشمند انتخاب و اراده برای انتخاب بهترین تصمیم و احساس مسئولیت در مقابل دیگران، درانسان است و با فکر و اراده خود مردانه زندگی‌ کنیم.

خطیب نماز جمعه بستک ضمن اشاره به آیات قرآن افزود : باپیروی از خدا ورسول خدمت گذار جامعه اسلامی باشیم و درد مردم رادرد خود بدانیم و مبادا باگرفتاری کسی خوشحال باشیم ، که این از نشانه های نفاق است و از همراهی با انسان های منافق دوری کنیم که در آن خیری نیست.

 

استقرار معنویت در جامعه مهمترین وظیفه بسیج است

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری، امام جمعه شهرستان سیریک در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر بندر سیریک  اظهار کرد: عرصه حضور بسیج خیلی وسیع تر از عرصه نظامی است بسیج عرصه جهاد است نه قتال، جهاد یعنی حضور در میدان با مجاهدت، با تلاش، با هدف و با ایمان است.

وی افزود: هفته قبل شاهد پیروزی جبهه مقاومت در سرزمین سوریه و عراق بودیم که به حمدالله جریان منحوس داعش (دولت اسلامی عراق و شام) از این سرزمین ریشه کن شد که این پیروزی را به همه مردم تبریک میگوییم واین پیروزی ثمره مقاومت، سازش ناپذیری و روحیه جهادی و انقلابی است .

امام جمعه سیریک با بیان اینکه  اگر روحیه بسیجی در این کشور حاکم باشد،یقینا دشمن نمیتواند ضربه ای به این انقلاب و نظام بزند، بیان کرد: اگر در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی و ...‌ اگر این روحیه باشد و مسئولان به فرمایشات رهبر عزیز گوش کنند، شاهد پیروزی و نصرت الهی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: جبهه مقاومت باید بیدار باشد و مواظب نقشه ها و توطئه های دیگر ان باشد برای اینکه که ممکن است جریانات تروریستی در منطقه دیگر فعال شوند و این خصلت خوی استکبار است که همیشه به دنبال فتنه و اختلاف و تنش و درگیری میان امت اسلامی است.

حیدری یادآور شد: ان شاء‌الله این پیروزی، مقدمه پیروزی های بعدی جبهه مقاومت باشد و سرزمین های شمالی سوریه از جمله استان ادلب نیز از دست نیروی تروریستی جبهه النصره نجات پیدا کند و شر دسیسه های امریکای جنایتکار ، اسرائیل غاصب و ادم کش و آل سعود منهوس ریشه کن و نابود شود.

امام جمعه شهرستان سیریک اضافه کرد: روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین که  در ۲۹ نوامبر سال ۱۹۴۷ که توسط مجمع عمومی سازمان ملل طی قطعنامه ای ناعادلانه سرزمین فلسطین را تقسیم کرد تا زمینه تشکیل دولت صهیونیستی فراهم شود با این حال در سال ۱۹۴۸ صهیونیستها حتی تحویل نیمی از خاک را به فلسطین تحمل نکردن و با اشغال خاک فلسطین مانع تشکیل کشور مستقل فلسطین شدند اینها نشان می دهد که هرگاه در مقابل استکبار کوتاه بیاییم،‌ جری تر می شود پس تنها راه مقابله با استکبار، ایستادگی در مقابل زیاده خواهی های آنهاست .

حیدری  با بیان اینکه زلزله غرب کشور،‌علیرغم مصیبت غمبار و آلام زیاد برای مردم عزیز کردستان،  آثار و برکاتی داشت اظهار کرد:‌از جمله تقویت حس نوع دوستی میان مردم ، مردم از سراسر نقاط کشور،‌با کمک نهادهایی مثل ارتش، بسیج و سپاه،‌هلال احمر و آستان قدس رضوی تلاش زیادی در جهت خدمت رسانی به مردم داشتند ، همچنین شاهد دیدار چهره به چهره حضرت آقا با مردم بودیم که مرهمی بر آلام مردم بود ایشان جلساتی با مسئولان داشتند تا خدمت رسانی به مردم بیشتر شود.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما