شناسهٔ خبر: 22671059 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

چهل سال پیش…

تمامی مطالب از روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه ۳ آذر ماه ۱۳۵۶ (برابر با ۱۲ ذیحجه ۱۳۹۷، ۲۴ نوامبر ۱۹۷۷) نقل شده است.

صاحب‌خبر -
سالی ده هزار کیلومتر راه روستائی ساخته میشود
دیروز، همزمان با اعلام خبر استقرار کلیه ماشین‌آلات وزارت راه و ترابری برای مقابله با راهبندان‌های زمستانی در جاده‌های سراسر کشور گفته شد که بررسی لایحه واگذاری احداث راه‌های روستایی از وزارت کشاورزی به وزارت راه و ترابری در مجلس شورایملی شروع شد.
براساس این لایحه بموجب برنامه‌ای که برای احداث راه‌های روستائی تعیین میشود سالانه در حدود ۱۰ هزار کیلومتر راه روستائی در استان‌های کشور ساخته خواهد شد.

تظاهرات دانشجویان دانشگاه آریامهر علیه سادات
خبرگزاری پارس گزارش داد ساعت ۴۵ر۸ روز ۳۰ر۸ر۳۶ حدود سیصد نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی آریامهر در ساختمان مجتهدی این دانشگاه اجتماع کرده و ضمن دادن شعارهای اتحاد، مبارزه، پیروزی، مرگ بر سادات و زنده باد فلسطین بطرف دانشکده‌های شیمی و مکانیک رفتند و ضمن تکرار شعارهای مذکور به برهم زدن نظم کلاسهای درس در این دانشکده‌ها مبادرت کردند. سپس در محوطه دانشگاه پراکنده شدند.

تعداد کشته‌های طوفان هند به ۲۰ هزار نفر رسید
دهلی‌نو ـ آسوشیتدپرس ـ بوی عفونت و پوسیدن اجساد هزاران نفر از قربانیان طوفان و گردبادی که سواحل جنوب شرقی هند را درهم نوردیده است دیروز در نقاط بسیاری از این نواحی به مشام میرسید و دودی که از سوزانده شدن اجساد دیگر، قبل از به خاک سپرده شدن آنها برمیخاست آسمان منطقه طوفان‌زده را سیاه کرده بود.
در گزارش‌های منابع رسمی کماکان عده مردمی که در طوفان و گردباد اخیر درآندرا پرادش و تامیل‌نادو قربانی شده‌اند در حدود ۱۰ هزار نفر ذکر شده بود ولی روزنامه تایمز هند دیروز گزارش داد که شمار کشتگان ممکن است به ۲۰ هزار نفر هم برسد.

تظاهرات علیه ایران و آمریکا
طبق اطلاع واصله از نماینده خبرگزاری پارس هفته پیش تظاهراتی با شرکت حدود دویست نفر در شهر هامبورگ بعمل آمد. تظاهرکنندگان پس از عبور از چند خیابان مرکزی شهر جلو کتابخانه آمریکائیها تجمع کرده و در آنجا چند دانشجوی ترک و افغانی و عرب سخنرانی‌هائی کردند. و مجسمه‌هائی را که به شکل شاهنشاه آریامهر و جیمی کارتر درست کرده بودند آتش زدند.
در این تظاهرات اعلامیه‌های فراوان علیه ایران و آمریکا توزیع شد.

بچه‌ها حمله کنید!
قلبهای میلیونها ایرانی در طپش مسابقه فوتبال فردای ایران و استرالیا است. تیمی که در این دوره و در خانه‌اش یکبار او را شکست داده‌ایم و فردا بقصد انتقام وارد میدان میشود.
برای تیم استرالیا که دست‌پرورده فوتبال باتکنیک و پخته انگلیسی است، شکست از ایران و کویت، سخت باور شده است.
استرالیا فردا در حالی بمیدان می‌آید که از سه بازیکن بنام و سخت‌کوش خود بی‌نصیب است. در مقابل ایران نیز به احتمال زیاد از روشن «اس» تیم در خط حمله، استفاده نخواهد کرد و در صورت لزوم احتمالاً وی را فقط یک هافتایم ببازی خواهد گرفت. چرا که روشن بعلت آسیب‌دیدگی هنوز آمادگی لازم را برای حضور در میدان ندارد.

کشورهای تندروی عرب علیه مصر متحد میشوند
بیروت ـ خبرگزاری فرانسه ـ رویتر ـ آسوشیتدپرس ـ پس از دیدار پرزیدنت سادات از اورشلیم کشورهای «ترقیخواه» عربی بسرعت برای تشکیل یک جبهه مخالف سیاست رئیس جمهوری مصر در خاورمیانه گام برمیدارند.
خبرگزاری فلسطینی (وفا) گزارش داد که الجزایر پیشنهاد کرده است وزیران امور خارجه کشورهای عربی مخالف سادات یک جلسه فوق‌العاده تشکیل داده و مقدمات یک کنفرانس عالی را از سران این کشورها فراهم کنند.
سازمان آزادی‌بخش فلسطین چند روز قبل پیشنهاد کرده است که کنفرانسی از سران کشورهای «تندرو» (الجزایر، عراق، لیبی، یمن جنوبی، و مقاومت فلسطین) برای محکوم کردن خط مشی سیاسی جدید مصر تشکیل شود.

code

نظر شما