شناسهٔ خبر: 22670710 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس فدراسیون هنرهای رزمی سواره جهان :

ایران ظرفیت های خوبی برای گسترش ورزش هنرهای رزمی سواره دارد

یزد - ایرنا - رئیس فدراسیون هنرهای رزمی سواره جهان گفت: ایران به خاطر سابقه در هنرهای رزمی سواره ظرفیت های بسیار خوبی برای گسترش ورزش هنرهای رزمی سواره در جهان دارد، فعالیت جذاب این رشته ورزشی باید روز به روز بیشتر در این کشور گسترش یابد .

صاحب‌خبر -

« یانگ ساپ کیم (Youngsup kim) » روز جمعه در حاشیه برگزاری مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره جهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین دوره این مسابقات در سال 1994 آغاز شد و با همکاری دولت ها به صورت مستمر نیز پیگیری می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ارتباط فدراسیون جهانی با ایران در هنرهای رزمی سواره خیلی خوب است و زمینه های بسیار خوبی برای گسترش همکاری ها وجود دارد که از آن حمایت می کنیم .
این مسوول اظهار کرد: در ایران و کره جنوبی در خصوص هنرهای رزمی سواره نسبت به سایر کشورها فعالیت های بهتری وجود دارد و از برنامه های مهم فدراسیون جهانی گسترش این رشته جذاب است.
یانگ ساپ کیم در خصوص میزبانی ایران در این مسابقات در روستای تاریخی سریزد از توابع شهرستان مهریز در استان یزد یادآور شد: بر اساس مقررات کارهای خوبی انجام گرفته و امیدواریم ظرفیت های موجود برای آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد .
نخستین دوره مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره از دیروز پنجشنبه با حضور 25 سوارکار از مجارستان، لهستان، قطر، فنلاند، فرانسه، سوئد، رومانی، بلغارستان، آلمان، کره جنوبی و ایران در سریزد مهریز آغاز شد و فردا پایان می یابد.
مسابقات سوارکاری سنتی رزمی با لباس ویژه و سنتی برگزار می شود و سوارکاران این رشته ورزشی، سوار بر اسب، اهداف مورد نظر را با تیر و کمان هدف قرار می دهند.
با تحقیقات صورت گرفته و مستندهای موجود مشخص شده است ایران قدیمی‌ترین تاریخچه را در هنرهای رزمی سواره دارد.
این رقابت ها همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و بازدید سوارکاران از آثار تاریخی یزد و شهرستان مهریز برگزار می شود.
روستای سریزد با یکهزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
استان یزد دارای 300 باشگاه سوارکاری و افزون بر 6 هزار راس اسب اصیل عرب است.
7536 /2047* خبرنگار: کاظم سبحان زاده ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*

نظر شما