شناسهٔ خبر: 22670557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تفکر داعش همچنان زنده است/ آمادگی را حفظ کنیم

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه شهرستان خوشاب در خطبه‌های نماز جمعه گفت: امروز داعش مناطقی را که در شهرها در دست داشت از دست داده است ولی تفکر داعش همچنان زنده است و باید در مقابل آن آمادگی لازم را داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حیدر علی یوسف زاده، امام جمعه شهرستان خوشاب در خطبه‌های نماز جمعه سوم آذر این شهرستان با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: بعد از مرگ انسان پرونده‌اش بسته می‌شود به جز برخی از افرادی که علمی به دیگران بیاموزند، قرآنی بنویسند و در اختیار دیگران قرار بدهند، درختی بکارند که دیگران منتفع شوند، فرزندی تربیت کنند که در راه اسلام و مسلمین خدمت کند و کسی که چاهی حفر کند و یا نهر آبی جاری کند که انسان‌ها از آب آن بهره‌مند شوند.
وی با ذکر اینکه برخی از انسان‌ها به جای پرداختن به واجبات دینی به مستحبات مشغولند با بیان حدیثی از امام حسن عسگری(ع)، ادامه داد: عابدترین مردم کسی است که واجبات دین را به جای آورد.
وی افزود: برخی از افراد حج می‌روند ولی خمس نمی‌دهند، برخی حق الناس را پرداخت نمی‌کنند اما به زیارت می‌روند، در حالی که حتی افرادی که در راه خدا شهید می‌شوند خداوند سبحان حق الناس را تا زمانی که رضایت کسب نکنند نمی‌بخشد.
خطیب جمعه خوشاب در تبیین بسیج با اظهار اینکه فرهنگ بسیج برخاسته از اسلام و سنت پیامبر(ص) است، تصریح کرد: الفبای بسیج یعنی با خدا بودن و داشتن اخلاص در کار است.
وی با بیان اینکه بسیج ضد مصرف گرایی و تجمل گرایی است، گفت: بسیجی باید دارای اندیشه وبصیرت باشد و فراجناحی عمل کند.
حجت‌الاسلام یوسف زاده با ابراز اینکه باید از ظرفیت بسیج در اقتصاد مقاومتی استفاده شود، ابراز کرد: در 8 سال دوران دفاع مقددس مردم در صحنه همیشه آماده و حضور داشتند و باید اقتصاد را نیز به مردم واگذار کرد تا در مقابل تحریم‌ها بتوانیم مقاوم باشیم.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما بدون شلیک موشک و استفاده از زور به دنیا صادر شده است، اظهار کرد: امروز تفکر بسیجی ایران به دنیا صادر شده است و این تفکر بسیجی و تشکیل گروههای مردمی در سوریه و عراق بود که توانست در مقابل داعش ایستادگی کند وگرنه شش سال ارتش سوریه در مقابل دشمنانش دوام نداشت.
وی اضافه کرد: امروز داعش مناطقی را که در شهرها در دست داشت از دست داده است ولی تفکر داعش همچنان زنده است و باید در مقابل آن آمادگی لازم را داشت.

نظر شما