شناسهٔ خبر: 22670514 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نماینده روسیه در سازمان ملل:

اتهام حمایت روسیه از "طالبان" بی‌اساس است

خبرگزاری میزان- نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: اتهام بی‌اساس حمایت روسیه از طالبان و حتی تامین مالی و تجهیزات جنگی به آنها را غیرقابل قبول میدانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، واسیلی نبنزیا، نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرده است که طالبان یک گروه تروریستی است و مسکو هیچ رابطه با این گروه ندارد.

نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد که در نشست مجمع عمومی این سازمان صحبت می‌کرد بیان داشت: روسیه می‌خواهد تا گروه طالبان در سطح بین‌المللی به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شود.

وی افزود: اتهام بی‌اساس به روسیه در حمایت از طالبان و حتی تامین مالی و عرضه سلاح به آنها را غیرقابل قبول می‌خوانیم.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی افغانستان گفت که در حال حاضر شاخه گروه داعش در افغانستان روز به روز مواضع شان را تقویت می‌بخشند.

وی درمورد افزایش گسترده تولید مواد مخدر در افغانستان ابراز نگرانی کرده گفت که طبق گزارش اخیر اداره مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد، مزارع کشت مواد مخدر در سال جاری به 60 درصد و تولید تریاک دو برابر افزایش یافته است.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که پیش از این گزارش‌هایی وجود داشت که روسیه رابطه نزدیک با گروه طالبان دارد و این گروه را در مقابل نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان تجهیز و حمایت می‌کند.

/انتهای پیام/

نظر شما