شناسهٔ خبر: 22670477 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تحریم ها نفس تولیدکنندگان را گرفت/ کارخانجات تولیدی یکی پس از دیگر تعطیل می شوند

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی گفت: شدت کسادی در بازار مصنوعات فلزی، روز به روز بیشتر شده که البته علل تاثیر گذار افزایش رکود حاکم بر بازار، تنها تحریم های اقتصادی بین المللی نبوده است.

صاحب‌خبر -

عبدالله اقبالی رییس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت بازار اظهار کرد: روز به روز بر شدت رکود حاکم بر بازار افزوده شده و عمده ی واحد های تولیدی در شرایط تعطیلی قرار گرفته اند، تنها تحریم های اقتصادی و بین المللی از عوامل تاثیرگذاری بر افزایش کسادی در بازار به حساب نمی آیند بلکه  عدم حمایت از تولیدکنندگان از سوی دولت، بزرگترین علت تضعیف سازندگان مصنوعات فلزی است.

وی بیان کرد: بخش زیادی از کشور های دنیا مشوق هایی برای تولیدکنندگانی که تعداد کارگران، میزان تولید و سطح کیفی تولیداتشان را افزایش می دهند مد نظر قرار داده و به آن ها سوبسید پرداخت می کنند که این امر می تواند چرخه تولید کشور ها را بیش از پیش قوت داده و موجب توسعه اقتصادی و کاهش هزینه های تولید شود.

این مقام مسوول افزود: افزایش میزان تولید، ارتقا سطح کیفی، بالا بردن تعداد کارگران و تعویض دستگاه های تولید توسط تولیدکنندگان ،عواملی هستند که موجب شده تا سازمان های ذیربط نظیر مالیات و بیمه، بجای ارائه چتر حمایتی به سراغ موانع تراشی برای این افراد بروند.

اقبالی تصریح کرد: صنف مصنوعات فلزی، مستقیما با دیگر صنایع در ارتباط بوده زیرا صنعت لوازم خانگی و تولیداتی از این قبیل برای ساخت کالاهای خود به مصنوعات فلزی نیاز دارند به همین دلیل، تضعیف این بخش و تعطیلی پی در پی کارخانجات می تواند سرعت چرخه تولید دیگر صنایع را در کشور کم کند.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات فلزی با اشاره به پرداخت سود های سپرده سر سام آور توسط بانک ها به مردم بیان کرد:اکنون، بانک ها به سمت بنگاه داری گرایش پیدا کرده اند که این امر موجب شده تا سرمایه گذاری در بازار های مولد و بخش های تولیدی کاهش یافته و  در نتیجه ، صاحبان تولیدی ها  با کسادی مواجه شوند.

وی  ادامه داد: بانک ها باید در راستای حمایت از چرخه تولید کشور،  اقدام به پرداخت وام هایی با سود اندک  کنند تا در نهایت این امر موجب افزایش تولید و اشتغال زایی در کشور شود.

این مقام مسوول درپایان  یادآورشد: برنامه ریزی برای حضور در بازار های جهانی و صادرات کالا به کشور های دیگر، نیاز به ارتقا سطح کیفی تولیدات و کاهش هزینه های تولید دارد، زمانی که قیمت تمام شده تولیدات داخلی از نمونه های خارجی بالاتر باشد افقی برای تولیدکنندگان در سطح داخل کشور روشن می شود اما هم اکنون میزان صادرات این صنف بسیار ناچیز و غیرقابل قبول است.

انتهای پیام/

بانک ها باید برای حمایت از چرخه تولید، وام هایی با سود اندک پرداخت کنند

نظر شما