شناسهٔ خبر: 22669242 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خبر داد

امدادرسانی به 555نفر در سیل 7 استان/ مرگ سه تن

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به 555 نفر درپی وقوع سیلاب در هفت استان کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح عملیات سازمان امداد و نجات در حادثه سیل، آبگرفتگی و طوفان که از ٣٠ آبان ماه آغاز شده است، اظهارکرد: تا ساعت ٦:٣٠ صبح امروز جمعه هفت استان ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، گلستان و هرمزگان تحت تاثیر سیل، آبگرفتگی و طوفان قرار گرفتند که درمجموع در ٢٣ شهر ، روستا و مناطق عشایرنشین، عملیات انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در این عملیات به  ٥٥٥ نفر امدادرسانی شد، گفت: همچنین  ٢٣ نفر در پنج دستگاه چادر اسکان اضطراری داده شدند و متاسفانه دو تن نفر در روستای چاووشی خورموج بر اثر وقوع سیل و یک تن نیز در بخش الوار گرمسیری اندیمشک به دلیل اصابت صاعقه جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اسامی سه جانباخته سیل و صاعقه را طاهره محمدی٤٢ ساله، علیرضا گلشن ١٤ ساله و غریبخان توسلی ٦٥ ساله اعلام کرد.

وی با بیان اینکه عملیات تخلیه آب از 43 واحد مسکونی نیز انجام شده است، گفت: طی این سه روز  ٤٠ تیم شامل ١٧٦ نفربه این مناطق اعزام شده و تاکنون  ٢٩٣ تخته پتو، ١١٩ تخته موکت، ٢٦٠ کیلوگرم نایلون،  ١٠٥ ست شستشو و ١٣٧٠ قوطی کنسرو میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

به گفته سلیمی عوامل امدادونجات در این مناطق همچنان در آماده باش هستند.

انتهای پیام

نظر شما