شناسهٔ خبر: 22668983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عامل ایجاد مزاحمت در شبکه اجتماعی تلگرام در یاسوج دستگیر شد

یاسوج- ایرنا- رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: فردی که از طریق شبکه اجتماعی تلگرام به انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی فرد دیگری اقدام کرده بود، دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

سرگرد روح الله شهبازی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی وی در شبکه اجتماعی تلگرام، موضوع در دستور کار پلیس این استان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد بعد از بررسی موضوع و تحقیقات، فرد متهم را شناسائی کردند و پس از احراز هویت، متهم با کسب مجوز قضائی دستگیر شد.
رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متهم جوانی 20 ساله و از آشنایان شاکی بوده که در بازجویی های پلیسی، این عمل مجرمانه را انتقام وخصومت شخصی از فرد شاکی عنوان کرد.
سرگرد شهبازی پور ابراز داشت: نامبرده برای سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و خطرناک است که حضور نا آگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب های فراوانی به دنبال خواهد داشت.
رئیس پلیس فتای کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: فضای سایبری مکانی برای عقده گشایی و کینه جویی نبوده و هیچ رد پایی از چشم تیزبین پلیس دور نخواهد ماند.
سرگرد شهبازی پور یادآور شد: هر کسی به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.
وی گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی رسیدگی به شکایت شهروندان است.
وی از عموم مردم خواست از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورت مواجهه با هرگونه جرائم رایانه‌ای مراتب را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده:حسینعلی راشکی
9868/8005

انتهای پیام /*

نظر شما