شناسهٔ خبر: 22668959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: نابودی داعش کار بزرگی است که با تلاش مدافعان حرم حاصل شد

یزد - ایرنا - نماینده شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با تبریک دهه وقف و هفته بسیج، نابودی داعش را کار بزرگی خواند و گفت: این عزت و سربلندی به واسطه جانفشانی مدافعان حرم به دست آمد و خاری در چشم سازشکاران و تکفیری های وهابی شد.

صاحب‌خبر -

کمال دهقانی فیروزآبادی روز جمعه در دیدار با مسئول و کارشناسان اداره اوقاف و امور خیریه تفت افزود: نابودی داعش کار بزرگی بود که انجام شد، امیدواریم استکبارجهانی از این پیروزی جریان مقاومت درس لازم بگیرد.
وی اضافه کرد: لازم است همگان در راستای ترویج سنت حسنه وقف فرهنگ سازی های لازم را انجام دهند و هر کاری از سوی او باید پیگیری شود، انجام می دهد.
وی در ادامه این پیشنهاد را مطرح کرد که با توجه به اجرای طرح معتمد محوری در وقف به صورت امتحانی در شهرستان تفت؛ طرح وقف جمعی در این شهرستان اجرا شود.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: می توان یک پروژه بزرگ و ماندگار را در شهرستان با وقف جمعی اجرا کرد.
دهقانی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تشکیلات خوبی در استان ها و شهرستان ها دارد، از اجرای طرح تحقیقاتی برای امامزادگان تفت استقبال کرد و گفت: خیلی مهم است، برای 50 سال آینده با توجه به شرایط منطقه طرحی جامع طراحی شود.
وی افزود: لازم است نیارهای جدید برای وقف ترویج و فرهنگ جامعه از وقف در طبخ غذا به سمت کارهای فرهنگی سوق داده شود.
نماینده تفت و میبد ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت و بالارفتن سن افراد نیاز به بیمارستان های مجهز یکی ازضرورت های فعلی جامعه است که نیت های خیر می تواند به این سمت هدایت شود.
وی تصریح کرد: خوشبختانه روحیه وقف در بین مردم وجود دارد ولی نیاز است این روحیه به سمت وقف هایی با نیازهای جدید و کارهای فرهنگی هدایت شود.
این نماینده مجلس از زحمات مسئول و کارشناسان اداره اوقاف و امور خیریه تفت قدردانی کرد.
همچنین حجت الاسلام محمدعلی فلاح، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تفت گزارشی از عملکرد این اداره ارائه کرد.
اجرای موفق طرح معتمدمحوری برای اولین بار در شهرستان تفت، کسب بالاترین میزان وقف های جدید در استان یزد توسط اداره اوقاف برای دومین سال متوالی و رسیدن بالاترین میزان اجرای نیت واقفین در شهرستان از جمله مهم ترین محورهای گزارش رئیس اداره اوقاف تفت بود.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
6197/ 2047* خبرنگار فلاح ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*

نظر شما