شناسهٔ خبر: 22668952 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازتاب شکست داعش در رسانه های جمهوری آذربایجان

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ' آپا ' در گزارشی به نقل از سازمان ملل متحد نوشت : داعش 95 درصد از سرزمینهای تحت کنترل خود در سوریه و عراق را از دست داده است .
این منبع خبری به نقل از یان کوبیش نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عر اق گزارش داد، گروه تروریستی داعش از تابستان سال 2014 به بعد 95 درصد از سرزمین های تحت کنترل خود در سوریه و عراق از دست داد و 7.5 میلیون انسان از اسارت تروریست ها آزاد شدند .
نماینده سازمان ملل متحد همچنین اضافه کرد ، در رابطه با درگیری های نظامی نزدیک به 6 میلیون انسان ناگزیر به ترک خانه و کاشانه خود در عراق و سوریه شدند .
پایگاه خبری 'مائده .آذ ' نیز در گزارشی در باره اجلاس بین المللی محبان اهل بیت(ع) و مساله تکفیری ها در تهران نوشت ، رهبر معظم انقلاب در دیدار با شرکت کنندگان این اجلاس با اشاره به اهمیت وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان گفت ، جمهوری اسلامی در برابر جبهه استکبار و صهیونیستی که در صدد ایجاد جنگ و تفرقه میان مسلمانان است، ایستاده و همان طوری که درخت خبیث داعش را در عراق و سوریه نابود کرد با کمک خداوند متعال در این مبارزه نیز پیروز خواهد شد.
بنا به این گزارش رهبر ایران اعلام کرد ، با وجود این که قصه داعش در عراق و سوریه به پایان رسیده است ولی نباید از توطئه های دشمن در غفلت ماند چرا که آمریکا ، صهیونیسم و پیروان آنها از دشمنی با اسلام خودداری نخواهند کرد و ممکن است طرح های شوم دیگری همانند داعش را در منطقه به راه بیاندازند .
رسانه های جمهوری آذربایجان از جمله خبرگزاری ترند ، روزنامه ینی مساوات ، پایگاه خبری 'دیرلر ' در گزارش های چند روز اخیر خود به شکست داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق پرداختند و نامه سردار قاسم سلیمانی و نیز فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب را برجسته کردند .
یکی از گزارش های مربوط به شکست داعش در منطقه که از سوی رسانه های جمهوری آذربایجان برجسته می شود ، مربوط به نامه سردار قاسم سلیمانی است که اعلام کرده، بیش از 6 هزار نفر فریب خورده داعش دست به انفجارهای انتحاری زدند، بوده است .
نامه سردار قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب در باره شکست داعش در منطقه از سوی برخی شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان نیز پخش شد .
شبد** 337* 1579*9122* مرضیه فاتحی*انتشار دهنده: مهدی نعمتی

انتهای پیام /*

نظر شما