شناسهٔ خبر: 22668893 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه قم:

هدف داعش مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی و ناامن سازی منطقه بود

قم- ایرنا- خطیب جمعه قم با اشاره به اهداف دشمنان از تاسیس داعش در منطقه خاورمیانه گفت: یکی از اهداف دشمنان از ایجاد این گروه تکفیری و تروریستی، مقابله باگفتمان انقلاب اسلامی، اسلام هراسی و ناامن سازی منطقه از جمله ایران بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی درخطبه های نمازجمعه قم درمصلای قدس افزود: استکبار برای مهار گفتمان رو به پیشرفت انقلاب اسلامی، اقدام به تاسیس یک گروه قلابی تند تکفیری و تروریستی در دنیای اسلام کرده ولی به هدف خود دست پیدا نکرد.
وی ایجاد اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی را از دیگر اهداف دشمنان از تاسیس داعش دانست و گفت: آنها برای به چالش کشیدن وحدت جهان اسلام و ایجاد جنگ وخونریزی بین مسلمانان این گروه تروریستی را ایجاد کردند.
امام جمعه موقت قم همچنین ایجاد یک حلقه امنیتی برای رژیم صهیونیستی و منافع نامشروع آمریکا در منطقه را از دیگر اهداف استکبار برای تاسیس گروه تروریستی داعش در منطقه ذکر کرد..
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: در نقشه خاورمیانه بزرگ، تجزیه کشورهای اسلامی لحاظ شده بود و داعش نیز در این مسیر ایجاد شده بود وهر چند خسارت های زیادی را در دنیای اسلام پدید آورده، ولی در عمل ناکام ماند.
وی ادامه داد: داعش از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان آنها در منطقه از جمله سعودی ها، پشتوانه مالی و فکری می شد و امروز این محور غربی، اسرائیلی و سعودی با شکست سخت و مفتضحانه ای مواجه شده است.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مساله همه پرسی کردستان عراق نیز توطئه دیگری از سوی کشورهای استکباری بود،گفت: آنها در ناامن سازی و تجزیه کشورهای اسلامی ناکام شده و به فضل الهی این شکست های پی در پی، آنها را تهدید می کند.
امام جمعه موقت قم اظهار دشت: باید از رهبر معظم انقلاب، مرجعیت شیعه در عراق، حزب الله لبنان، حشدالشعبی،تیپ های فاطمیون، زینبیون، سپاه قدس و همه مجاهدان راه خدا که گام به گام برای نابودی داعش یاری کردند تقدیر کنیم.
وی ادامه داد: این پیروزی ها نماد بسیج و رشادت های بسیجیان است و باید ادامه پیدا کند ولی همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند بایدمراقب کید دشمنان باشیم و معادلات و تهدیدات جدید آنها را رصد و مانع آنها باشیم.
اعرافی خاطرنشان کرد: این روزها، سعودی ها با یاوه گویی ها مرزهای اخوت اسلامی را کنار گذاشته و به خاطر همین شکست ها عصبانی هستند.
وی ادامه داد: پیروزی جبهه مقاومت بر تروریست های داعش در عراق و سوریه و بردن آنها به سمت اضمحلال محض بسیار مهم است و باید آن را به خوبی تحلیل و از آن درس های زیادی برای آینده جهان اسلام فرابگیریم.
سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه 30 آبان ماه طی نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی، پایان سیطره شجره خبیثه داعش را اعلام کرد و این پیروزی بزرگ را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و جهان اسلام تبریک گفت.
رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ به این نامه ضمن تجلیل از رشادت های فرماندهان و جوانان مدافان حرم بر غافل نشدن از کید دشمنان تاکید کردند.
وی همچنین با تبریک هفته بسیج گفت:بسیج نماد آگاهی، شجاعت، مقاومت، خداترسی، ایثار و گذشت برای آرمان های بزرگ و خدمت به خلق خداوند متعال است که در تاریخ اسلام نیز ریشه قوی دارد.
اعرافی افزود: تجربه بسیج در دفاع مقدس معجزه ها آفریده و نباید آن را دست کم بگیریم، امروز بسیج بازسازی شده و با تجربه های نوین بین المللی آن، شاهد افتخار آفرینی های جبهه مقاومت هستیم که ابرقدرت ها را به وحشت انداخته است.
وی یادآورشد: باید بسیج را گرامی داشت و پایگاه های بسیج را تقویت کرد، خدمت رسانی و کمک به دیگران امر مهمی است که باید در هفته بسیج به آن توجه کنیم.
از 29 آبان ماه تا پنجم آذر ماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.
خطیب جمعه قم با اشاره به هفته وحدت گفت: هفته وحدت نمادی برای انسجام امت اسلام است و همیشه بزرگان ما ازجمله امام راحل و رهبر معظم انقلاب براخوت مسلمانان تاکید کرده اند، بنابراین ما باید از اختلافات بی حاصل عبور و راه همزیستی را برای رسیدن به اهداف بزرگ در پیش بگیریم.
وی ادامه داد: پیام حوزه های علمیه و بزرگان دینی ما، وحدت و انسجام اسلامی است و باید این مهم در جهان اسلام از سوی علما و نخبگان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
12 تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از مردم برای حمایت از زلزله زدگان عرب کشور ،تداوم کمکها را ضروری دانست و گفت: در زمان بحران حضور جوانان، دانشجویان، طلاب، مردم و گروه های مختلف اعم از شیعه و سنی بسیار چشمگیر بود و رهبر معظم انقلاب با کرامت و عظمتی خاصی در منطقه حضور پیدا کردند و امید است همه ما به داد آن مردم در این ایام سخت برسیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان **انتشار- جعفرمسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما