شناسهٔ خبر: 22668864 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

مردم پشتیبان پزشکان خدوم ،طبیبان نیز نگاهبان سلامت مردم

شفاآنلاین :دکتر فیروز فصیحی نفرولوژیست وازاستادان بازنشته دانشگاه دریادداشتی نوشت:مردم نازنین آسیب دیده و نیز تمام ملت ایران بخوبی پی بردند که پزشکان و پرستاران تنها امکانات غیر وارداتی و واقعا ملی هستند که در تمامی زمانهای، انقلاب، جنگ ۸ ساله زلزله های فاجعه امیز، سیل و حوادث مختلف یار و یاور مردم بوده ، هستند و خواهند بود

صاحب‌خبر -


به گزارش شفا آنلاین،درادامه این یادداشت آمده است :"با تجربه بیش از ۵۰ سال در حرفه پزشکی، بصورت دانشجو، انترن، رزیدنت، متخصص و خدمت ۳۵ ساله در دانشگاه و دوران بازنشستگی(Retirement) به این نتیجه رسیده ام که پزشکان غیر از مردم کسی را ندارند و مردم هم غیر از پزشکان یار و یاوری ندارند. و اینان هستند که باید نگاهبان یکدیگر باشند مردم پشتیبان پزشکان خدوم و همیار و‌طبیبان نیز نگاهبان سلامت مردم.

هر چند خود در همین مساله خاطرات و تجربیات تلخی نیز از برخی از مردم و بیماران ناسپاس داشته ام چه بصور مختلف  اهانت و یا فحاشی و ...........

ولی در نهایت مردم هم خوبند و هم خوب میفهمندهم مردم و هم پزشکان امروزه خوب فهمیده  و متوجه شده اند غیر از یکدیگر کسی را ندارند و نهاد هائی از دولت و مجلس و وزارتخانه و نظام پزشکی و غیره و غیره هر چند با تبلیغات بیکران و گسترده دم از کرده ها و داده های‌خود میزنند ولی در عمق حوادث و معضلات باز همین پزشکان هستند که با وقار و طمانینه و نهایت دلسوزی و با تمام بی مهری هایی که در سال‌های اخیر بر آنان رفت با جان و دل به فریاد مردم رسیدند، فرق نمیکرد پزشک عمومی و متخصص و پرستار و تکنیسین  هلال احمر(Red Crescent) یا مجلس و یا رئیس سازمان نظام پزشکی و یا جراح آزاد و یا جراح و ارتوپد ارتش ومتخصصین دیگر و تحت لوای هر سازمان ولی در نهایت همه همان پزشک و پرستار بودند.

مردم نازنین آسیب دیده و نیز تمام ملت ایران هم بخوبی پی بردند که پزشکان و پرستاران تنها امکانات غیر وارداتی و واقعا ملی هستند که در تمامی زمانهای، انقلاب،  جنگ  ۸ ساله زلزله های فاجعه امیز، سیل حوادث مختلف یار و یاور مردم بوده ، هستند و خواهند بود.

پزشکان نیز بخوبی دریافتند که نباید هیچ  انتظاری از هیچ ارگان و‌نهادی در جهت منافع حرفه ای و صنفی خود داشته باشند زیرا این نهاد و سازمانها دولتی و غیر دولتی به هزار و یک عامل وابستگی دارند.

پس پزشکان و پرستاران و دست اندرکاران این حرفه مقدس فهمیدند فقط باید بر اساس وجدان ، قسم نامه اصیل بقراط و نیز اعلامیه حقوق بشر خود را وقف خدمت به مردم کنند و نهایتا اجر معنوی و یا مادی شان را هم همان مردم و ملت تامین خواهند کرد.

نظر شما