شناسهٔ خبر: 22668789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت‌الله اعرافی:

شکست داعش پیروزی حق بر باطل بود/ تأکید بر همبستگی امت اسلامی

قم - امام جمعه قم، شکست گروه تکفیری داعش را پیروزی حق بر باطل دانست و گفت: دشمنان و سعودی‌ها می‌خواستند گفتمان انقلاب اسلامی را با ایجاد داعش مهار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به نابودی داعش گفت: شکست داعش، پیروزی حق بر باطل بود؛ دشمنان و سعودی‌ها می‌خواستند گفتمان انقلاب اسلامی را با ایجاد داعش مهار کنند که البته شکست خوردند.

وی افزود: دشمنان قصد داشتند با ایجاد داعش، اسلام هراسی و ایران هراسی در دنیا ایجاد کنند و به نام جنگ شیعه و سنی، اسرائیل را در امنیت قرار دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: تکفیری‌ها قصد داشتند طرح خاورمیانه جدید که طرح استکبار جهانی بود را اجرایی کنند و به همین دلیل تلاش کردند تا عراق را تجزیه کنند، اما به فضل الهی در رسیدن به اهداف خود شکست خوردند.

وی با تأکید بر اینکه سعودی‌های با بی‌حیایی و یاوه‌گویی‌های خود از داعش حمایت کردند، اظهار کرد: سعودی‌ها حامی و پشتیبان مادی و معنوی تکفیری‌ها هستند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت، جبهه مقاومت را هدایت کردند و دشمنان در رسیدن به همه اهداف خود شکست خوردند و بدون تردید در آینده نیز این شکست‌ها ادامه خواهد داشت.

همه باید حقوق وقف را رعایت کنند

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به هفته وقف گفت: وقف یک معامله ابدی با خدا است و اثری ماندگار دارد؛ اگر فرهنگ وقف در جامعه و میان مسلمانان نهادینه شود، بسیاری از مشکلات مانند ازدواج جوانان حل می‌شود.

وی با تأکید بر رعایت حقوق وقف، خاطرنشان کرد: در اولویت‌های وقف باید همه مردم و دستگاه‌ها دقت داشته باشند و حقوق وقف را رعایت کنند.

امام جمعه قم با اشاره به هفته وحدت تصریح کرد: هفته وحدت، نماد همبستگی امت اسلامی است و همه بزرگان و مراجع شیعه بر اخوت و همبستگی امت اسلامی به منظور رسیدن به اهداف والای اسلامی تأکید دارند.

روح بسیج در اسلام ریشه دارد

وی با اشاره به هفته بسیج و با بیان اینکه روح بسیج در اسلام ریشه دارد، گفت: بسیج نماد هوشمندی، شجاعت و ایثار برای رسیدن به آرمان‌های بزرگ و خدمت به مردم است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: بسیج در دفاع مقدس معجزه‌های زیادی آفرید و کشور را نجات داد؛ بسیج منشأ تشکیل مقاومت اسلامی شد و امروزه قدرت‌های دنیا از نیروهای مقاومت می‌ترسند.

شرایط ازدواج جوانان فراهم شود

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از اصولی که در اسلام به آن تأکید شده است، فراهم کردن زمینه و شرایط مناسب، برای ازدواج جوانان است.

وی با اشاره به آیه « تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی» ادامه داد: جامعه اسلامی باید از روحیه مهربانی برخوردار باشد و همه مردم باید به کمک یکدیگر بشتابند؛ تمام مردم جامعه در ازدواج به موقع جوانان و شکل‌گیری خانواده‌ها مسئول هستند و هرکس به توان و بضاعت خود باید در این زمینه کمک کند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: جامعه، حاکمیت و خانواده در مهیا کردن شرایط ازدواج جوانان مسئول هستند و هرکس باید نسبت به توان خود در تسهیل شرایط ازدواج جوانان تلاش کند.

وی افزود: در جامعه اسلامی همه مردم در برابر خوبی، نیکی و سعادت جامعه وظیفه دارند و یکی از نمادهای فراهم کردن زمینه ازدواج، وساطت است البته وساطت اصول و قواعدی دارد که باید رعایت شود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه در مشاوره باید صلح و دوستی در خانواده اصل باشد اظهار کرد: در جامعه اسلامی همه آحاد باید در راستای تشکیل خانواده تلاش کنند و جایگاه خانواده را برای مردم و به ویژه جوانان تبیین کنند.

آیت الله اعرافی افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر، فرهنگ تشکیل خانواده تحت تأثیر فرهنگ غربی قرار گرفته است و جوانان به ازدواج به موقع توجه نمی‌کنند بنابراین تمام مردم جامعه باید دست در دست هم دهند و شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنند.

نظر شما