شناسهٔ خبر: 22668752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب نماز جمعه تهران: مردم یمن در جنگ نابرابر با سعودی ها پیروز خواهند شد

تهران - ایرنا - خطیب موقت نماز جمعه تهران روز جمعه با انتقاد از عربستان در جنگ علیه یمن، گفت که در این جنگ نابرابر مردم مظلوم یمن پیروز خواهند شد زیرا بسیج مردمی یمن بسیج خدا و لشگر مخلص حق است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به جنایات سعودی در یمن، گفت: این جنایتکار مزدور و عیاش زمان یعنی حکومت سعودی همه چیز دارد، آمریکا و اروپا را دارد، پول و اسلحه دارد، اما در این چند سال این همه جنایت و بی‌ رحمی و قساوت را مرتکب شده اما چیزی به دست نیاورده است و پیروزی از آن یمن است زیرا که یمن بسیج خدا است و ان‌ شاء الله به همین زودی پیروز خواهد شد.
وی در خطبه‌ دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران گفت:‌ بسیج مظهر دین،‌ اخلاق، مردانگی و از خودگذشتگی است و این گروه نزد خداوند اعتبار دارد و یکی از مسائلی که ما در روزهای اخیر شاهد آن بودیم و با نصرت الهی رخ داد، متلاشی شدن شجره خبیثه داعش بود که در واقع شکست ذلت‌ بار مادر ناپاک آن یعنی صهیونیست بین‌الملل، استکبار آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: عجب بد تخمی را در رحم عربستان و مزدوران دیگرشان کاشتند و عجب ثمری بود که در عالم بشریت ایجاد تشویش، ناآرامی و ناامنی کرد.
صدیقی افزود: انقلاب ایران را خداوند رحمان ایجاد کرد و پرچم هدایت جهانی را به دست یک دین‌ شناس دین ‌دار و ولی‌ فقیه به عنوان نایب منجی نهایی عالم سپرد و نشان داد که کارهای نشدنی با ولایت مداری، انسجام و جهاد شدنی است. در انقلاب اسلامی سحر و جادو شکسته شد و رژیم صهیونیستی که جهان عرب شش روز نتوانست در مقابل آن بایستد، جمعیت کمی در جنوب لبنان با الهام از ولایت و با جهاد و شهادت شکست توأم با ذلت را بر این جرثومه شرارت و خباثت وارد کرد که طعم تلخ آن استکبار را نیز تحت تأثیر قرار داد و برای آنها فراموش نشدنی بود.
وی گفت: استکبار جهانی وقتی دید که نقشه ‌هایش نقش بر آب می‌ شود، توطئه‌ های مختلفی را در دستور کار قرار داد که به فضل الهی همه این توطئه‌ ها خنثی شد. به تعبیر مالک‌ اشتر زمان سردار سلیمانی، هر فشاری مقدمه یک ولادت جدید است و اسلام در این فشارها با یک فرزند نورانی جدیدی روبرو می ‌شود و برکت بیشتری بدست می آید.
وی افزود: دشمنان جنگ، ایجاد آشوب، مجهز کردن گروهک‌ ها و ترور را علیه ما اجرا کرد و هر اقدامی انجام داد ما قوی ‌تر شدیم و آنها ضعیف ‌تر شدند. ما پیش رفتیم و آنها پس رفتند. در نهایت نقشه شومی را طراحی کردند و آن، ایجاد یک شجره خبیثه ننگین بود که مجموع جنایات گذشته تاریخ بشر را در کانون ظلم و بی ‌رحمی خلاصه کرد و جمعیتی را تحت عنوان داعش با یک خلافت جعلی اسلامی رقم زد و صدها هزار کیلومتر از سرزمین‌های دو کشور عراق و سوریه را غصب کرد.
صدیقی گفت: ده‌ها و صدها مسجد را با اهالی مسجد تخریب کردند و سوزاندند و از جوانان فریب‌ خورده به عنوان گروه ‌های انتحاری استفاده کرده و هزاران نفر را از خانواده‌ های شان جدا کردند و از میان افراد علیه خودشان به کار گرفتند.
خطیب جمعه تهران گفت: داعشی‌ ها جنایات متعددی را مرتکب شدند که از جمله آنها می‌توان به کندن پوست انسان‌ ها، بریدن سر اطفال و سوزاندن اطفال اشاره کرد، آنها انواع جنایات ناموسی را مرتکب شدند، دختران و زنان را به اسارت گرفتند و بعد از تجاوز آنها را به فروش رساندند و چه جنایتی بود که یک درنده می ‌توانست مرتکب شود و اینها انجام ندادند و همه این جنایات با چراغ سبز مادر و پدر پلیدشان بود.
صدیقی افزود: در این معجزه بزرگ که معجزه ایمان است، مجاری نصرت الهی در قدم اول رهبری رهبر نهضت جهانی مستضعفان، رهبر عزیز انقلاب بود و دوم مرجعیت عظیم عراق حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی بود، سوم فرماندهی بی‌ بدیل سردار سلیمانی بود و چهارم ایمان، ایثار، جهاد و شهادت‌طلبی جوانان رشید بسیجی بود.
وی گفت: آمریکایی که دیروز عراق را مقابل ما قرار داده بود و فرزندان یک خانواده را به جنگ علیه هم وادار کرده بود، امروز اعضای این خانواده در صف واحدی در مقابل دشمنان قدار ایستادند و این رویه ‌ای است که آمدن امام عصر (عج) را نوید می ‌دهد.
امام جمعه موقت تهران گفت: بسیج به معنای بصیریت،‌ اخلاص، اقدام به موقع و به اندازه است، بسیج یعنی زینت نماز جماعت‌ ها و مسجدها، بسیج یعنی اشداء الی‌ الکفار و رحماء بینهم. نخستین طلیعه بسیج که کام جهانیان را بعد از ایران شیرین کرد حزب‌ الله لبنان است. حزب الله لبنان افتخار اسلام و عرب و خار چشم آمریکا و مزدوران منطقه‌ای اش است.
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور، اظهار داشت:‌ این زلزله امتحان بزرگ خدا بود هم برای زلزله‌ زدگان هم سایر آحاد مردم در سراسر کشور و البته حضور رهبر معظم انقلاب در میان زلزله‌ زدگان مایه تسکین و تسلی خاطر آنها بود.
صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: در مرحله نجات همه مسئولین مجاهدانه عمل کردند، اما در مرحله امداد کار زیاد داریم، باید خانه ‌های مناسب را برای زلزله ‌زدگان ساخته شود.
فراهنگ **1880 خبرنگار: پروین اروجی انتشاردهنده:,لی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما