شناسهٔ خبر: 22666698 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

این گروه‌های خونی‌های در آلودگی هوا بیشتر در خطر هستند

آلودگی هوا سبب ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها می‌شود، اما برخی به دلیل گروه خونی خاص خود بیشتر در معرض بیماری قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افراد دارای گروه‌های خونی A,B,AB بیشتر از سایر گروه‌های خونی در معرض ابتلا به بیماری در هوای آلوده هستند.

محققان موسسه قلب و عروق در یوتای آمریکا در پژوهش‌های خود دریافتند افراد با گروه‌های خونی فوق ۴۰ درصد بیشتر از دارندگان گروه خونی O در معرض خطر سکته قلبی و درد در قفسه سینه در هوای آلوده قرار دارند.

پژوهش در باره اثر آلودگی هوا بر سلامت افراد و وابستگی آن به گروه خونی فرد در طول ۱۴ سال تحقیق پژوهشگران دانشگاه کلمبیا به دست آمده است.

این گروه‌های خونی‌های در آلودگی هوا بیشتر در خطر هستند

کارشناسان اعتقاد دارند ابتلا به بیماری‌های قلبی افزون بر رژیم غذایی، استرس، ورزش نکردن و سبک زندگی به ژن‌ها نیز بستگی دارد و گروه خونی در حساسیت فرد نسبت به بیماری‌ها موثر است.

از جمله بیماری‌هایی که در اثر آلودگی هوا به ویژه در فصل‌های سرد سال امکان ابتلا به آن وجود دارد می‌توان سرما خوردگی، آنفلوآنزا، حمله قلبی، سکته مغزی، آسم، آلرژی، اوتیسم و بیش فعالی در کودکان، پرخاشگری، تنگی عروق، بالا رفتن فشار خون، ابتلا به آلزایمر و پارکینسون را نام برد.
کارشناسان به افرادی که گروه‌های خونی A,B و AB را دارند توصیه می‌کنند در روز‌هایی که هوا آلوده است وجه ویژه‌ای بر رژیم غذایی خود داشته باشند، از جمله مواد غذایی مفید برای مصرف در این روز‌ها میوه و سبزی‌های تازه، مایعاتی، چون آب و چای سبز، کلم بروکلی، چغندر، مرکبات و پیاز است.

کارشناسان همچنین دریافتند برخی گروه‌های خونی در میان سالی وسالمندی بیشتر به بیماری هایی، چون دیابت، فشارخون بالا، چاقی و بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند به همین دلیل باید از دوران جوانی توجه ویژه‌ای برسلامت خود داشته باشند.

منبع:Dailymail
انتهای پیام/

گروه‌های خونی که در آلودگی هوا در خطر ابتلا به بیماری هستند

نظر شما