شناسهٔ خبر: 22666666 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

علت مرگ زیاد بیماران مبتلا به سرطان در ایران

R1014143/P1010113/S2,24,1313/CT1

یک داروساز و مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی کشور به جزئیات و علت مرگ زیاد بیماران مبتلا به سرطان در کشورمان پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سبزواری با تذکر اینکه باید در عرصه تولید دارو بر محور کیفیت متمرکز شد تا پزشکان  و متخصصان نیز با خیالی آسوده دارویی ایرانی را تجویز کنند، اظهار داشت: از آن سو نیز وقتی یک فوق‌تخصص در حوزه سرطان از اصالت و کیفیت داروی تولید داخل مطمئن می‌شود بهتر است تا برند ژنریک دارو را روی نسخه تجویزی قید کند.

این داروساز و مدیرعامل یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دارویی کشور با اشاره به تولید چند نوع داروی های‌تک توسط متخصصان داخلی عنوان کرد: جوانانی که می‌توانستند به کشورهای دیگر مهاجرت کنند در ایران ماندند و در طول 5 سال گذشته داروهای بسیار پیشرفته از نظر فرمولاسیون را تولید کردند و باعث جلوگیری از خروج حدود 600 میلیارد تومان از کشور شد.

وی با بیان اینکه تعداد تولید داروهای های‌تک در کشور محدود و کم است ولی ارزش آن بسیار زیاد است، گفت: هم‌اکنون تأمین داروهای های‌تک و پیشرفته در کشورمان به‌صورت 50 ــ 50 صورت می‌پذیرد یعنی نیمی از این داروها وارداتی و نیمی دیگر در کشور تولید می‌شود.

این داروساز با اعلام اینکه داروهای تولیدی کشورمان حتی بیماری سرطان را نیز درمان می‌کنند، عنوان کرد: اگر در کشور مشاهده می‌کنیم بیمار مبتلا به سرطان درمان نمی‌شود و فوت می‌کند به‌دلیل این است که فرهنگ پیشگیری در کشورمان کمرنگ است و همه نیز از دولت‌ها انتظار دارند درحالی که باید افراد و مردم خود به عرصه مقوله ورود کنند.

سبزواری خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته مانند آمریکا افراد بسیاری دچار سرطان می‌شوند ولی چون زود سرطان آنها شناخته می‌شود متعاقباً درمان آن نیز امکان دارد ولی در ایران این‌گونه نیست و تا بدن افراد درد نگیرد کسی به‌فکر معاینه و پزشک نمی‌افتد و زمانی مطلع می‌شوند که سرطان به مراحل نهایی و خطرناک رسیده است.

انتهای پیام/*

نظر شما