شناسهٔ خبر: 22665832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل گمرکات مازندران:

پروژه گمرکی عملیات صادرات و ثبت غیرحضوری حامل‌ها اجرا می‌شود

آمل- مدیرکل گمرکات مازندران گفت: پروژه گمرکی عملیات صادرات و ثبت حامل‌ها به‌صورت غیرحضوری در پنجره واحد تجارت فرامرزی اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم یوسفی نژاد صبح جمعه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی، صادر کنندگان نمونه کشوری و استانی و شرکت های دانش بنیان شهرستان آمل با توجه به حجم بالای صادرات استان از شهرستان آمل، با بیان اقدامات گمرک طی چند ساله اخیر توضیحاتی درخصوص الکترونیکی شدن رویه های گمرکی دراستان، ارتباط سیستمی با سازمانهای همجوار، راه اندازی سامانه متمرکز مجازی ارائه داد.

وی با اشاره بهتوفیقات گمرک ایران در دو شاخص مهم مبارزه با قاچاق کالا و الکترونیکی شدن رویه ها در سطح ملی و بین المللی این موفقیتها را ناشی از اعتماد خدمت گیرندگان و گمرک برشمرد و اعلام کرد: برای تکمیل عملیات الکترونیکی شدن رویه صادرات، پروژه گمرکی عملیات صادرات و ثبت حامل های مربوطه به صورت غیر حضوری درپنجره واحد تجارت فرامرزی  (Acces Contorol ) در آینده نزدیک اجرایی می شود.

یوسفی نژاد ادامه داد: اجرای این پروژه گمرکی بدواً در مسیر های سبز و زرد اجرا می شود و اداره کل گمرکات استان مازندران درنظر دارد آموزشهایی را به صورت منطقه ای برای تجار وبازرگانان استان دراین خصوص ارائه کند.

مدیرکل گمرکات مازندران، یکی از مسائل ومشکلات مرتبط با گمرک شهرستان آمل را عدم تثبیت مکان استقرار با توجه به سه مرحله جابجایی برشمرد که دربحث توجیه ساختار سازمانی وبرنامه هایی سیستمی این گمرک، این موضوع موثر بوده وموانعی را ایجاد می کند.

در ادامه جلسه مسائل و مشکلاتی از سوی فعالان اقتصادی این شهرستان شامل شامل ارائه نشدن سیستمی مجوزها در رویه صادرات برخی از سازمانهای استانی از جمله بهداشت مطرح شد، همچنین به دلیل مشکلات حمل ونقل کالاهای یخچالی، شرکت ها برای حمل کالاهای یخچالی با مسائل ومشکلاتی مواجه بوده وعلاوه برآن با توجه به فرسوده بودن کانتینر ها برای صادرات شیر خشک با مشکلات زیادی مواجه بوده است.

نظر شما