شناسهٔ خبر: 22665823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

دمای 13شهرستان استان کرمانشاه زیر صفر می رود

یخبندان در کرمانشاه

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به نفوذ توده هوایی سرد به جو استان، گفت: ریزش هوای سرد در منطقه باعث یخبندان شده و برای امشب پیش بینی می شود دمای هوای در 13 شهرستان استان به کمتر از صفر درجه برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، علی محمد زورآوند روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: امشب به جز شهرستان قصرشیرین پیش بینی می شود دمای هوا در بقیه مناطق استان به زیر صفر درجه برسد.
وی خاطرنشان کرد: این توده هوای سرد تا صبح روز یکشنبه در جو استان باقی مانده و در این مدت دمای شبانه شهرستان های مختلف استان به کمتر از صفر درجه باقی خواهد ماند.
زورآوند با اشاره به دمای مناطق مختلف استان، از کنگاور و سنقروکلیایی با دمای 10 درجه زیر صفر به عنوان سردترین نقاط استان برای امشب یاد کرد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: همچنین دمای هوا در شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو نیز امشب به هشت درجه زیر صفر خواهد رسید.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود اهالی شهرستان هرسین امشب دمای منفی 6 درجه را تجربه کنند، گفت: در صحنه و روانسر نیز دما به پنج درجه زیر صفر خواهد رسید.
زورآوند گفت: شهرستان جوانرود نیز امشب دمای منفی چهار درجه و پاوه نیز دمای منفی سه درجه را تجربه خواهند کرد.
معاون هواشناسی کرمانشاه به مناطق زلزله زده استان نیز اشاره و اظهار کرد: دمای هوا در ثلاث باباجانی امشب به چهار درجه زیر صفر و سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز به منفی یک درجه می رسد.
وی همچنین از قصرشیرین با دمای یک درجه بالای صفر به عنوان تنها شهرستانی یاد کرد که دمای آن امشب زیر صفر نخواهد رفت.
زورآوند در خصوص دمای هوای امروز شهر کرمانشاه نیز گفت: دمای امروز مرکز استان در گرمترین حالت به 10 درجه بالای صفر و امشب در سردترین حالت به 6 درجه زیر صفر خواهد رسید.
هم اکنون هزاران خانوار هفت شهرستان غربی استان کرمانشاه به علت وقوع زلزله در بیش از 80 هزار تخته چادر و یا کانکس زندگی می کنند.

نظر شما