شناسهٔ خبر: 22665821 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دولت فیلیپین مذاکرات صلح با چریک‌های چپ‌گرا را لغو کرد

دولت فیلیپین اعلام کرد همه مذاکرات برنامه‌ریزی شده خود با شورشیان کمونیست کشور را لغو کرده است که عملا برای یکبار دیگر فرایند صلح این کشور را به حال تعلیق درمی‌آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، یکی از اولویت‌های رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین به هنگام آغاز ریاست جمهوری‌اش پایان دادن به درگیری‌های داخلی این کشور که حدود ۵۰ سال است ادامه دارد و بیش از ۴۰ هزار کشته بر جای گذاشته، بوده است.

هری روکه، سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین در بیانیه‌ای گفت: ما متاسف هستیم که این شورشیان در نشان دادن صداقت و تعهد خود به پیگیری مذاکرات صلح واقعی و معنادار شکست خورده‌اند.

وی اضافه کرد: رییس جمهور فیلیپین همان طور که همه ما می‌دانیم همواره خواهان یک میراث صلح تحت رهبری دولتش بوده است. او در حقیقت مسیری مضاعف را برای صلح طی کرد.

روز پنجشنبه رئیس جمهور فیلیپین با امضای حکمی به مذاکرات صلح با شورشیان مائوییست این کشور که با میانجیگری نروژ به جریان افتاده بود، پایان داد. ماه می گذشته مذاکره کنندگان صلح دولت فیلیپین آخرین دور مذاکرات رسمی با این شورشیان مائوییست را در هلند به دنبال یکسری حملات شورشیان، لغو کردند.

خوزه ماریا سیسون یک مقام جبهه دموکراتیک ملی فیلیپین، شاخه سیاسی شورشیان مائوییست در بیانیه‌ای اعلام کرد، شورشیان اکنون گزینه دیگری به جز تشدید جنگ چریکی در مناطق حومه و روستایی ندارند.

در این بیانیه تاکید شده که این جبهه از لغو یکجانبه مذاکرات در مورد یکسری اصلاحات اقتصادی و اجتماعی بسیار مهم، متاسف است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما