شناسهٔ خبر: 22665745 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اصلی ترین مسئله استان رونق در تولید و ایجاد اشتغال

در این نشست تامین اب بخش صنعت شهرستان ,تامین گازرسانی به سه روستای دهستان چاهک و گازرسانی به فاز دوم شهرک صنعتی هرات,تمدید وامهای ,ابرسانی پیگیری شد

صاحب‌خبر -
استاندار یزد در نشست ستاد راهبردی ومدیریت اقتصاد مقاومتی در خاتم اصلی ترین مسئله استان را روتق در تولید و ایجاد اشتغال  اعلام کرد.
زمانی قمی گفت:  با ظرفیتهای بالای صنعت و صنایع وابسته به صنایع معدن میتوان یکی از هدف ها در بخش اقتصاد مقاومتی باشد
و تاکید کرد اگر ما به  صنعت و معدن تاکید می کنیم مفهوم این نیست که بزرگترین مزیت این استان که صنعت گردشگری است غافل شویم یا برای تک نیکال کرد کشاورزی تلاش نکنیم .
 وی افزود :  خاتم یکی از معادنی است که با رویکرد اقتصاد مقاومتی در عرصه اقتصادی کشور در حال فعالیت است و تنها معدنی است در کشور حتی در خاورمیانه که همزمان با تولید کنسانتره مس و اهن را باهم داشته باشد.  
در ادامه ابن نشست  صباغیان هم از استاندار خواستار توجه ویژه به شهرستان های کمتر توسعه یافته بویژه شهرستان خاتم در بحث  درمانی ,جاده ای,صنعتی و توسعه بخش کشاورزی شهرستان را خواستار شد.
فاضلی فرماندار شهرستان خاتم گزارشی از موقعیت جغرافیایی و پتانسیلهای شهرستان خاتم دادو گفت با توجه به اینکه شهرستان خاتم قطب کشاورزی استان یزد است و بیش از 25%از محصولات تولیدی بخش کشاورزی استان یزدمربوط به شهرستان خاتم  است متاسفانه در بحث صنایع تبدبلی بخش کشاورزی و دامی توجهی نشده و سود محصولات کشاورزی بیشتر اید دلالان می شود .
تامین اب بخش صنعت شهرستان ,تامین گازرسانی به سه روستای دهستان چاهک و گازرسانی به فاز دوم شهرک صنعتی هرات,تمدید وامهای کشاورزی بانک های عامل ,ابرسانی کارخانه کربنات بخش مروست ,رینگ کردن برق شهرستان به برق ابکوه و راه اندازی پتروشیمی شهرستان و ساخت کارخانه کاشی از مسائل و مشکلاتی بود که فاضلی فرماندار خاتم از استاندار خواستار پیگیری شد

نظر شما