شناسهٔ خبر: 22665720 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بانوان خودشان تمرین می کنند؛

پیگیری تمرینات سه دوومیدانی کار مرد خارج از کشور

در حالی که ملی پوشان دوومیدانی در بخش آقایان با حمایت های فدراسیون تمرینات خود را پیگیری می کنند بانوان به تنهایی و به صورت شخصی در حال تمرین هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صرف نظر از رقابتهای دوومیدانی داخل سالن آسیا که زمستان امسال به میزبانی کشورمان برگزار می شود ملی پوشان دوومیدانی خود را برای بازیهای آسیایی جاکارتا اندونزی آماده می کنند.

در بین دوومیدانی کاران مرد ایران سه نفر تمریناتشان را در خارج از کشور پیگیری می کنند، حسن تفتیان دونده سرعتی کشورمان در فرانسه، کیوان قنبرزاده در پرش ارتفاع در روسیه و رضا مقدم پرتابگر چکش در اوکراین تمرین می کنند.

همچنین احسان حدادی پرتابگر دیسک که به تازگی مذاکرات خود را با یک مربی آمریکایی آغاز کرده تا زمان جذب مربی به همراه حسین توکلی در کیش تمرین می کند. علی خدیور دونده ۴۰۰  متر نیز در همین جزیره تمرین می کند. علاوه بر این دو ورزشکار علی ثمری پرتابگر وزنه در تهران، حسین کیهانی دومیدانی کار ۳۰۰۰ متر با مانع در ارتفاعات کرمانشاه و محمد صمیمی پرتابگر دیسک تا جذب مربی در چهارمحال و بختیاری تمرین می کنند.

این در حالی است که بانوان دوومیدانی نه برای تمرین به خارج از کشور اعزام می شوند و نه اردویی زیر نظر فدراسیون دوومیدانی دارند. آنها به صورت شخصی و اغلب با مربیانی که تمام هزینه هایشان نیز توسط خود ورزشکار تامین می شود تمرین می کنند. 

تیمور غیاثی سخنگوی سازمان تیم های ملی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که چرا برنامه خاصی برای بانوان دوومیدانی کار وجود ندارد گفت: در حال حاضر تمام تمرکز ما به ویژه در بخش بانوان روی رقابتهای قهرمانی داخل سالن آسیاست. به همین منظور حدود ۲۰ خانم را کاندیدا کرده ایم که به اردو بیایند و اگر در بین آنها نفرات خوبی با رکوردهای مورد نظر پیدا شود حتما به منظور کسب نتیجه در بازیها آسیایی روی آنها تمرکز کرده و حمایت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه هنوز رکوردهای مورد انتظار را در بخش بانوان در رده سنی بزرگسالان نمی بینیم اما مطمئن باشید تا یکی دو سال آینده استعدادهای ما در بخش نوجوانان و جوانان حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

نظر شما