شناسهٔ خبر: 22665719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ناو موشک‌انداز «سپر» به نیروی‌دریایی ارتش می‌پیوندد

صاحب‌خبر -
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناو موشک‌انداز «سپر» به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق می‌شود.

به گزارش مهر، دریادار حسین خانزادی صبح جمعه در جمع خبرنگاران گلستانی اظهار کرد: دریای خزر دریای صلح و دوستی است و پنج کشوری که پیرامون این دریا هستند به دنبال برقراری امنیت جمعی هستند.

وی افزود: در حال حاضرهماهنگی هایی بین فرماندهان نیروهای دریایی این کشورها در حال انجام است که احتمالا نشست سوم آن اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و صحبت های بیشتری برای گفتگو و برقراری همکاری های بیشتر خواهیم داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در همین راستا نیروی دریایی پایگاه های خود را در قسمت جنوب دریای خزر برپا کرده است و آخرین پایگاهی که در این منطقه برپا می شود در امیرآباد است.

دریادار خانزادی ادامه داد: طی روزهای آینده ناو موشک اندازی به نام «سپر» به  نیروی دریایی ملحق می شود و امیدوارم با الحاق آن به این منطقه چیزی که تحت عنوان امنیت جمعی به دنبالش هستیم بیشتر محقق شود.

وی افزود: پایگاه های دریایی به تعداد لازم در کشور برقرار شده و هر کجا نیاز به امنیت دریایی باشد پایگاه جدید برقرار می شود.

خانزادی گفت: مهمترین برنامه ها برای نیروی دریایی برقراری امنیت در مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بوده و این به عنوان اصل نخست شناخته می شود.

وی ادامه داد: برقراری امنیت در دریاهای مجاور و دریاهای آزاد با همکاری کشورهای منطقه و تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی کشور که در اقتصاد کشور موثر است، دیگر برنامه نیروی دریایی ارتش است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  اظهار کرد: موضوع تعیین حدود دریای خزر هنوز کامل مشخص نشده و توسط حقوقدانان در حال بررسی و انجام است و هر زمان که تعیین شد ما امنیت آن را تامین می کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی از لحاظ تجهیزات در بحث نیروی دریایی وجود ندارد، افزود: برنامه های حوزه نیروی دریایی گستان توسط خود مسئولان استان تعیین می شود و آن چیزی که در تعهد نیروی دریایی است برقراری امنیت در دریا بوده که حتما انجام خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما