شناسهٔ خبر: 22665532 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تورنمنت انتخابی گرنداسلم؛

هشت عضو تیم ملی تکواندو از دور مسابقات حذف شدند

روز دوم از رقابتهای تکواندو انتخابی گرنداسلم با حذف هشت تکواندوکار تیم ملی کشورمان در «ووشی» چین آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این رقابتها که با حضور ۲۴۸ تکواندوکار در چین جریان دارد امروز جمعه سوم آذرماه در روز دوم و پایانی این مسابقات ۱۰ تکواندوکار کشورمان رقابتهای اوزان ۵۷- و ۶۷- کیلوگرم زنان و ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم برگزار می شود. تیم کشورمان ۱۰ تکواندوکار در جدول این رقابتها داشت که تا کنون هشت ورزشکار از دور مسابقات حذف شده اند. 

در وزن ۵۸- کیلوگرم تیم کشورمان سه نماینده داشت که تنها ابراهیم صفری در جدول باقی مانده است. وی دور نخست «جینگهانگ تانگ» از چین را ۳۰ بر ۶ شکست داد و سپس ۳۱ بر ۱۵«پولاتو نیاز» از ازبکستان را از پیش رو برداشت. 

حمیدرضا هادیان بعد از برتری ۱۱ بر ۱۰ مقابل «ئیچائو وو» از چین، در راند طلایی برابر «تونبایار مولوم» از مغولستان شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد. هادی تیران ولی پور سومین نماینده کشورمان در این وزن هم ابتدا «هکسیانگ وانگ» از کشور میزبان را ۱۳ بر ۱۰ از پیش رو برداشت و در ادامه نتیجه را ۱۶ بر ۵ به «یونگ کوآن لی» از کره جنوبی واگذار کرد و از جدول خارج شد. 

در وزن ۸۰- کیلوگرم مهدی خدابخشی کار خود را برتری ۲۱ بر ۴ مقابل «جینفنگ لیو» از چین آغاز کرد و سپس در یک مبارزه نزدیک ۹ بر ۸ در پیکار با «ماکسیم رافائولییچ» از ازبکستان به پیروزی دست یافت.  خدابخشی در سومین مبارزه خود نیز «رن» دیگر تکواندوکار چینی حاضر در این وزن را ۲۰ بر ۷ از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

بهزاد ایلخانی دیگر نماینده کشورمان در این وزن همان دور نخست ۱۱ بر ۴ نتیجه را به «جینگون تان» از چین واگذار کرد و حذف شد. عرفان ناظمی هم بعد از برتری  ۱۴بر ۹ برابر «گولی سئونگ» از کره جنوبی، در راند چهارم و با امتیاز طلایی برابر «هون کیم» دومین کره ای این وزن باخت و از دور رقابتها کنار رفت. 

در بخش بانوان هر چهار نماینده ایران حذف شدند. در وزن ۵۷- کیلوگرم پریسا جوادی ابتدا ۱۶ بر ۳ «سویون مون» از کره جنوبی را شکست داد  و سپس «پائولین لوپز» از فیلیپین را ۱۷ بر ۴ از پیش رو برداشت. وی در سومین مبارزه ۲۱ بر ۷ برابر ـ«لیجون ژو» از چین باخت و حذف شد. پریسا پورمیرزا م در اولین مبارزه خود ۲۱ بر یک مقابل «زونگشی لو» از چین باخت و از دور رقابتها کنار رفت. 

در وزن ۶۷- کیلوگرم نیز مبینا بابالو بعد از برتری ۷ بر ۳ مقابل «دارلن آپرون» از فیلیپین،  ۲۱ بر ۱۴ برابر «یونفی گو» از چین باخت و از جدول مسابقات خارج شد. زهرا شیدایی هم در همین وزن در مبارزه نخست ۹ بر ۳ نتیجه را به «زیقینگ گو» از چین واگذار و حذف شد. 

نخستین دوره رقابتهای تکواندو گرنداسلم در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷،با حضور ۱۲ تکواندوکار از بهترین های جهان در هر وزن المپیکی برگزار خواهد شد.با احتساب سهمیه میزبان، تا کنون حضور هشت تکواندوکار در هر وزن مشخص شده و برای انتخاب سه سهمیه باقی مانده رقابتهایی از روز گذشته در  چین آغاز شده که تیم کشورمان در نخستین روز توسط ابوالفضل یعقوبی و میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- کیلوگرم، زهرا کیانی در وزن ۴۹- کیلوگرم و زهراپوراسماعیل در وزن ۶۷+ کیلوگرم موفق به کسب چهار سهمیه حضور این رقابتها شده است.

نظر شما