شناسهٔ خبر: 22665458 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

کارگاه کاربرد نورومارکرها در تشخیص و درمان اختلالات روانی برگزار می شود

آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز 2 کارگاه آموزشی بین المللی کاربرد نورومارکرها در تشخیص و درمان اختلالات روانی، در آذر ماه امسال برگزار می کند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا از اعلام روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی این آزمایشگاه ، این کارگاه ها با حضور پروفسور یوری کورپوتوف از محققان دانشگاهی روسیه برگزار می شود.

یکی از این رویدادهای علمی در تهران و دیگری در شیراز برگزار می شود. 

یوری کورپوتوف به دعوت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ایران سفر کرده است.

اهمیت این رویداد در این است که از سیگنال (EEG) به شیوه‌ای بسیار تخصصی، از امواج مغزی برای تشخیص اختلالات روانی استفاده می شود.

در این روش مشکلات نورولوژیکی مانند صرع مبتنی بر شواهد عینی بالینی حاصل از امواج مغزی تشخیص داده می شود.

با ورود فناوری‌های رایانه‌ای در ابزارهای پزشکی، الکتروآنسفالوگرافی یا نوار مغزی هم متحول شده و قابلیت دریافت اطلاعات بیشتری از طریق تحلیل‌های پیچیده ریاضی فراهم شده و شکل جدیدی از نوار مغزی تحت عنوان الکتروانسفالوگرافی کمّی یا qEEG که در برخی متون تحت عنوان نقشه مغزی نیز یاد شده است، مورد توجه متخصصان بالین قرار گرفته است. 

پژوهش‌ های متعددی در مورد کاربرد qEEG (الکتروانسفالوگرافی کمّی(شامل تشخیص افتراقی اختلالات روانی، تعیین پروتکل‌ های درمانی در درمان ‌های مبتنی بر عملکرد مغز مانند نوروفیدبک، بررسی روند درمان اعم از روان ‌درمانی، دارو درمانی، درمان‌های تکنولوژیک و سنجش توانمندی‌های مرتبط با عملکرد مغز انجام می شود.
برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز به آدرس www.nbml.ir مراجعه نمایید.

برچسب‌ها:

نظر شما