شناسهٔ خبر: 22665078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشاور وزیر بهداشت در ساری:

مشکلات پیش‌روی طرح پزشک خانواده شهری برطرف می‌شود

R41358/P1357/S6,74/CT11

مشاور وزیر بهداشت با تاکید بر تداوم حمایت دولت به طرح‌های حوزه سلامت گفت: مشکلات پیش‌روی طرح پزشک خانواده شهری برطرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، شهلا خسروی صبح امروز در حاشیه بازدید از پایگاه‌های پزشک خانواده شهری مازندران اظهار داشت: ارائه خدمت و مشاوره در راستای ارتقای سلامت و تقویت خودمراقبتی توسط کارشناسان مراقب سلامت به جمعیت تحت پوشش بسیار ارزشمند است.

وی ارائه خدمات را بسیار مطلوب دانست و افزود: باید خدمات مورد نیاز جمعیت زیرپوشش گروه علاقه‌‌مند و دارای مهارت صورت گیرد تا بتوان به نتایج مطلوب دست پیدا کرد.

خسروی اقدامات صورت گرفته را موفقیت‌آمیز دانست و از پزشکان خانواده و کارشناسان مراقب سلامت که بیش از 95 درصد آنها کارشناسان مامایی هستند و ستاد اجرایی استان تقدیر کرد.

فرزاد گوهردهی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: طرح پزشک خانواده در مازندران حدود پنج سال اجرایی شده که می‌توان ساعات کاری و فرسودگی شغلی در پایگاه‌های با دو شیفت کاری، قرارداد منعقده، میزان حق‌الزحمه پرداختی نامتناسب با مقطع تحصیلی، عدم اجازه نسخه‌نویسی ماماها از جمله مشکلات ماماها است.

وی افزود: با توجه به شرح وظایف قانونی و امنیت شغلی و بسته‌های خدمتی رو به افزایش در زمینه بهره‌گیری از خدمات کارشناسان مامایی در نقش مراقب سلامت وجود دارد.

گوهردهی گفت: برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع از سال 92 در مازندران در حال اجرا بوده و همه بسته‌های بهداشتی گروه‌های مختلف سنی و خدمات مورد نیاز بیماران دیابتی، فشارخون بالا، چربی خون بالا توسط تیم‌های پزشکی خانواده و کارشناس مراقب سلامت به جمعیت تحت پوشش ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما