شناسهٔ خبر: 22664958 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه‌آهن خبر داد؛

تکمیل۳۰۰ کیلومتر خط دوم راه‌آهن تا پایان سال

معاون فنی و زیر بنایی شرکت راه‌آهن، از تکمیل ۳۰۰ کیلومتر خط ریلی دوم تا پایان سال داد و گفت: بهره‌برداری از خطوط، مستلزم نصب و راه‌اندازی سیستم‌های علایم و ایمنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل صدا وسیما؛ مازیار یزدانی با اشاره به قدمت ۴۰ ساله سیستم‌های علایم وجود در خطوط دوم شبکه ریلی کشور گفت: این سیستم ها به دلیل اینکه ادوات آن، دیگر در بازار امروز جهان تولید نمی‌شود، قابل ارتقا نیست و باید به طول کامل با فناوری روز جایگزین شود.

یزدانی با بیان اینکه برای بهره‌مندی از فناوری‌های علایم روز جهان، مدل پیمان EPCF برای مناقصه در نظر گفته شده است، گفت: با توجه به اینکه همچنان مشکلات بنیادین بانکی تا این لحظه رفع نشده است، پیشنهاد مناسبی که مورد قبول شرکت راه‌آهن باشد، مطرح نشده و همچنان در حال مذاکره هستیم. به همین خاطر، نمی‌توان به طور مطمئن زمان تحویل خطوط مجهز به سیستم‌های جدید علایم را اعلام کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: تمرکز بر افزایش ایمنی برای کاهش سوانح و نگاه ویژه به پدافند غیرعامل، استفاده از مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم با ارتقای بهره‌وری، از مولفه‌های مهم حوزه فنی و زیربنایی راه‌آهن در راستای تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی در این بخش است.

به گزارش مهر، سیستم علایم نوین شامل تجهیزات کنار خط و نصب شده در قطار (on - Board) بوده و وظیفه اصلی آن، کنترل حرکت و سرعت قطارها جهت جلوگیری از برخورد واگن‌ها است. سیستم کنترلی نصب شده بر روی قطار، با دریافت اطلاعات کنترلی موظف است در صورت تخطی راهبر قطار، وارد عمل شود و با اعمال فرامینی همچون قطع سیستم محرکه قطار، فعال کردن ترمز سرویس و در نهایت فعال کردن ترمز اضطراری، از هرگونه سانحه و تصادفی جلوگیری کند.

نظر شما