شناسهٔ خبر: 22664596 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

۲۰۰ فعال محیط‌زیستی، ۱۴۰۰تن زباله از شهر زلزله زده سرپل ذهاب جمع کردند

جامعه > شهری - ایرنا نوشت: قائم مقام شهردار کرمانشاه از جمع آوری بالغ بر 1400 تن زباله از سطح شهر زلزله زده سرپل ذهاب در طول هفته جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی عبدالمالکی اظهار کرد: شهرداری کرمانشاه با همکاری سمن های طرفدار محیط زیست در 2 مرحله اقدام به جمع آوری این مقدار از زباله به منظور حفظ سلامتی مردم و پیشگیری از شیوع بیماری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول 700 تن و در مرحله دوم نیز تقریبا به همین مقدار زباله از سطح شهر سرپل ذهاب که بیشترین خسارت را از زلزله دریافت کرد، جمع آوری شد.

عبدالمالکی ادامه داد: بیش از 200 فعال زیست محیطی داوطلبانه و به منظور جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی با محوریت شهرداری کرمانشاه اقدام به جمع آوری زباله کردند.

قائم مقام شهردار کرمانشاه گفت: البته برای پاکسازی شهر سرپل ذهاب از زباله، بیش از 700 نفر از فعالان زیست محیطی داوطلب حضور بودند که نهایتا به خاطر محدویدت در اعزام بیش از 200 نفر از اعضای انجمنهای ندای قاصدک، طنین سبز گستران، پیام آوران اردیبهشت و سازندگان طبیعت پاک به این شهر اعزام شدند.

وی یادآوری کرد: خوشبختانه مردم ما و بویژه فعالان سازمانهای مردم نهاد با احساس مسئولیت بسیار ما را در اجرای برنامه ها و نیز کمک به زلزله زدگان همراهی کرده و یار و یاورمان بوده اند و در این طرح نیز ما را همراهی کرده اند.

عبدالمالکی افزود: در صورت نیاز و صلاحدید مراجع مسئول، بازهم در مراحل دیگری اقدام به اجرای طرح پاکسازی محیط شهری در شهرهای زلزله زده می کنیم.

۴۷۴۷

نظر شما