شناسهٔ خبر: 22664486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

میزان گزارش می‎دهد

پایان داعش؛ نمایش همبستگی مردمی و دولتی کشورهای محور مقاومت

خبرگزاری میزان- سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران روز سه‌شنبه با ارسال نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را به صورت رسمی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران روز سه‌شنبه با ارسال نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را به صورت رسمی اعلام کرد.


ساعاتی پس از پیام سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، «حیدرالعبادی»، نخست‌وزیر عراق نیز شکست داعش در عراق را به صورت رسمی اعلام کرد.

پایان داعش نمایش همبستگی مردمی و دولتی کشورهای منطقه


اعلام پیروزی رسمی رزمندگان مقاومت بر تروریست‎های داعش در عراق و سوریه پس از آزادسازی شهر ابوکمال در سوریه در روز یکشنبه و پیش از آن نیز شهر راوه در روز جمعه در عراق صورت گرفت.

گروه داعش در روز بیستم خرداد 1393 به شهر موصل، دومین شهر بزرگ عراق، حمله کرد و با به‌دست‌گرفتن تمام دستگاه‌های اداری و سازمان‎های دولتی شهر، بیش از نیم میلیون نفراز اهالی این شهر از بیم عناصر تروریستی داعش ،خانه‌های خود را ترک کردند و آواره شدند؛ داعش پس از موصل به تاخت‌وتاز خود در عراق و همچنین سوریه ادامه می‌داد و علی‌رغم مقاومت نیروهای نظامی این کشور‌ها روزبه‌روز قلمرو خود را بیشتر گسترش می‌داد و انسان های بی‌گناه بیشتری را با ماشین ترور خود با وحشیانه‌ترین شکل ممکن نابود می‌کرد.

پایان داعش نمایش همبستگی مردمی و دولتی کشورهای منطقه


اما خیلی زود یگان‎های مردمی و نیروهای مقاومت منطقه به پشتیبانی از نیروهای نظامی این دو کشور شتافتند و سرعت پیشروی های این نیروی شیطان‌صفت را متوقف کردند؛ داعش با پشتیبانی آشکار نظامی و مالی کشورهای متخاصم و تروریست‌پرور شناخته‌شده عزم کرده بود تا نقشه شوم اربابانش برای منطقه را اجرایی کند و کشورهای منطقه را یکی پس از دیگری به آشوب و پس از تجزیه و فروپاشی کامل بکشاند؛ با پیشروی داعش در خاک عراق و سوریه هر روز یک گروه تروریستی با پشتیبانی دولت های مرتجع منطقه اعلام موجودیت می‌کرد و به سرعت لوله تفنگ های خود را به سمت مردم سوریه و عراق و نیروهای نظامی این کشور‌ها نشانه می‌رفتند و شلیک می‌کردند تا چشم‌انداز آینده این دو کشور و کل خاورمیانه هرروز تیره‌تر شود، پیروزی های پی‌درپی داعش چنان بود که گویی مقاومت و پایداری در برابر آن معنایی ندارد.

پایان داعش نمایش همبستگی مردمی و دولتی کشورهای منطقه


با مقاومت نیروهای نظامی این دو کشور و پایداری و جنگندگی و جانفشانی یگان های مردمی و نیروهای مقاومت حاضر در عراق و سوریه و همچنین مبارزه نظامی مستقیم روسیه علیه داعش روند بازپس‌گیری مناطق تحت اشغال از داعش و دیگر گروهک های تروریستی سرعت بیشتری پیدا کرد.

پایان داعش نمایش همبستگی مردمی و دولتی کشورهای منطقه


با آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل در پاییز ۹۵ و پیشروی‌های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت درخاک سوریه، داعش و گروهک های تروریستی با تحمیل تلفات سنگین نظامی روزبه‌روز از مناطق اشغالی به عقب رانده می‌شدند.

پایان داعش نمایش همبستگی مردمی و دولتی کشورهای منطقه


نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی رزمندگان جبهه مقاومت موفق شدند اواخر آذرماه سال 1395 شهر حلب، دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت اقتصادی این کشور، را به طور کامل از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کردند.

پایان داعش نمایش همبستگی مردمی و دولتی کشورهای منطقه


پس از آزادسازی شهر حلب در سوریه که یکی از راهبردی‌‎ترین پیروزی‎های نیروهای مقاومت در مبارزه پیگیرشان علیه تروریسم در منطقه بود، پیشروی‎های نیروهای مقاومت و ضد داعش در خاک سوریه و عراق شتاب بیشتری به خود گرفت و برای نخستین‌بار چشم‌انداز درهم‌شکستن شیرازه سازمانی گروه داعش و دیگر گروهک های تروریستی در منطقه هویدا شد.


همزمان با پیشروی نیروهای مقاومت در سوریه برای آزادسازی شهر حلب ،نیروهای نظامی و مردمی عراق نیز در 28 مهر 1395 عملیات بازپس‌گیری شهر بزرگ موصل را آغاز کردند که پس از 4 ماه درگیری سنگین و نفس‌گیر موفق شدند بخش شرقی این شهر را در روز سی‌ام بهمن ماه آزاد کنند؛ پس از آزادسازی بخش شرقی موصل، عملیات آزادسازی بخش غربی شهر از اوایل اسفندماه آغاز که پس از نزدیک به 5 ماه در اواخر تیرماه سال جاری با موفقیت به پایان رسید.

پایان داعش نمایش همبستگی مردمی و دولتی کشورهای منطقه


پس از آزادسازی شهر موصل و شکست گروه داعش در مهمترین پایگاه خود در عراق، حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق این کشور پیروزی نیروهای مردمی و ارتش عراق بر گروه داعش را اعلام کرد.


اعلام پیروزی بر داعش پس از آزادی شهر موصل، پیشروی نیروهای مقاومت در مناطق تحت اشغال را سرعت بخشید و پس از آن تمام اخبار تحولات میدانی عراق وسوریه بیانگر فروپاشی سازمانی قریب‌والوقوع گروه داعش در این دو کشور بود که با آزادسازی آخرین پایگاه‌های گروه داعش در عراق و سوریه در هفته گذشته، شکست کامل این گروه تکفیری به صورت رسمی در روز سه‌شنبه 30 آذر 1396 اعلام شد.

پایان داعش نمایش همبستگی مردمی و دولتی کشورهای منطقه


شکست تروریست‎های داعش صرفاً شکست این گروه یا پیروزی نیروهای نظامی کشورهای منطقه نیست، انهدام داعش نمایش همبستگی مردمی و دولتی کشورهای منطقه در برابر پیچیده‌ترین نقشه‌های قدرت‎های جهانی و پادوهای منطقه‌ای‌شان برای تجزیه جغرافیای خاورمیانه است. 

انتهای پیام/

نظر شما