شناسهٔ خبر: 22664467 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه اقتصادی با بهره گیری از نیروی جوان و اقتصاد دیجیتال

بیش از 23 هزار استارت آپ در ایران فعالیت می کنند و تعداد کاربران در چهار سال گذشته 10 برابر شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما؛ «محمد جواد آذری جهرمی» در حاشیه پنجمین کنفرانس جهانی فضای مجازی با «راوی شانکر پراساد» وزیر آی تی (فناوری اطلاعات) هند دیدار و درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های فناوری اطلاعات گفتگو کردند. در این دیدار مقرر شد کارگروه مشترک ایران و هند برای گسترش همکاری‌های فناوری اطلاعات و توسعه دیجیتال بین دو کشور تا سه ماه آینده تشکیل شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار با تشکر از میزبانی هند برای برگزاری این اجلاس مهم گفت: انقلاب صنعتی چهارم در حال وقوع است و با فرصت اقتصاد دیجیتال و بهره گیری از نیروی جوان می‌توان در مسیر توسعه‌های اقتصادی گام برداشت.
وی با اشاره به اینکه ۱۷ درصد فارغ التحصیلان ما در حوزه‌های مرتبط با آی تی هستند گفت: در ایران حرکت‌های رو به رشدی در زمینه ارتباطات انجام شده و با برنامه ریزی پهنای باند را ۱۵ برابر و تعداد کاربران اینترنت پهن باند در ایران در چهار سال گذشته ۱۰ برابر شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان از فعالیت بیش از ۲۳ هزار استارت آپ در ایران خبر داد وگفت و ۱۳۰ هزار ایرانی در زمینه ایجاد اپ فعالیت می‌کنند.
«آذری جهرمی» با اشاره به اینکه ایران همواره با خطرات حملات سایبری مواجه است گفت: ما برنامه ویژه‌ای برای حفاظت از کودکان داریم و کار‌های مهمی در زمینه دفاع سایبری کرده ایم
وی با اشاره به تجربه خوب هند در زمینه نرم افزار و برنامه نویسی گفت: ما از همکاری با هند در این حوزه استقبال می‌کنیم و امیدواریم در سه حوزه امنیت سایبری، فری لانسینگ، و دولت الکترونیک با هم تبادل تجربیات کنیم.
در این دیدار وزیر آی تی هند هم با تقدیر از آقای آذری جهرمی برای شرکت در این کنفرانس گفت: توسعه هند دیجیتال از برنامه‌های ما برای تقویت اقتصاد دیجیتال در این کشور است.
«راوی شانکر پراساد» گفت: هند داریا جمعیتی جوان است و بیش از ۶۵ درصد جمعیت هند جوان و زیر ۳۵ سال هستند و علاقه زیادی به فناوری‌های نوین و دیجیتال دارند.
وی با ابراز علاقه برای همکاری با ایران در بخش فناوری اصلاعات و ارتباطات گفت: ما توانسته ایم از بخش دیجیتال در کشاورزی نیز استفاده کنیم و از این امر در کمک رسانی به کشاورزان و ایجاد بازار دیجیتال برای آنان بهره گیری کنیم.
وزیر آی تی هند با اشاره به ضرورت وجودیک سازمان بین المللی برای تصمیم گیری‌های جهانی در امر دیجیتال و فضای مجازی گفت: در فضای مجازی تهدیداتی همچون استفاده تروریسم از این فضا و نفرت گرایی و انتشار تصاویر و برنامه‌های غیر اخلاقی وجود دارد که باید در این فضا کنترل شود و با ایجاد یک نهاد رسمی و همکاری‌های مشترک منافع زیاد مشترکی در این زمینه بین کشور‌ها وجود دارد.
در این دیدار مقرر شد کارگروهی تا سه ماه آینده با نمایندگانی از دو طرف تشکیل و زمینه‌های همکاری‌های دو طرف را در بخش‌های فناوری ارتباطات و توسعه دیجیتال را بررسی کنند.

نظر شما