شناسهٔ خبر: 22664393 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استفاده از ویدیو چک برای نخستین بار در رقابت های کبدی قهرمانی آسیا

صاحب‌خبر -

صفرمحمد ساریخانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: استفاده از ویدئو چک در بازی های آسیائی 2014 در کشور کره جنوبی مورد تصویب قرار گرفت، اما برای اولین بار به صورت رسمی در مسابقات گرگان از آن استفاده می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه قوانین جدید داوری کبدی در این رقابت ها اعمال خواهد شد و مربیان، بازیکنان و داوران نیز به خوبی با این قوانین آشنائی دارند، امید می رود تا استفاده از ویدئو چک به داوران و افزایش سطح قضاوت ها کمک کند.
ساریخانی در خصوص نحوه استفاده تیم ها از ویدئو چک گفت: در هر زمین چهار دوربین ویژه ویدئو چک در نظر گرفته شده و هر تیم در طول بازی 2 بار می‌ تواند از ویدئو چک استفاده کند، اما اگر درخواست صحیح باشد می‌ تواند استفاده از ویدئو چک را ادامه دهد.
وی همچنین گفت: قضاوت این دوره از رقابت ها برعهده 60 داور ایرانی و آسیایی گذاشته شده که در بخش کبدی مردان و زنان داوری می کنند.
مسئول کمیته داوران فدراسیون کبدی افزود: پس از موفقیت داوری زنان در مسابقات ارومیه، در این رقابت ها نیز در بخش زنان از داوران زن استفاده خواهیم کرد.
وی یادآور شد: در بخش مردان 34 داور این رقابت ‌ها را قضاوت می‌ کنند که 25 داور از ایران و 9 داور از کشورهای پاکستان، هندوستان، تایلند، کره جنوبی و سریلانکا هستند.
به گفته وی؛ در بخش زنان هم 26 داور از ایران و دیگر کشورهای آسیایی این رقابت ‌ها را قضاوت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا دهمین دوره رقابت های کبدی مردان و پنجمین دوره مسابقات کبدی زنان قهرمانی آسیا از صبح جمعه سوم آذر 96 در سالن امام خمینی (ره) مجموعه ورزشی آزادی گرگان آغاز می شود.
براساس قرعه کشی در بخش مردان این رقابت ها تیم های هند، پاکستان، ژاپن، عراق و افغانستان در گروه اول و ایران، کره جنوبی، سریلانکا، تایلند و ترکمنستان در گروه دوم به مصاف هم می روند.
در بخش زنان هم تیم های هند، کره جنوبی، تایلند، ترکمنستان و چین تایپه در گروه اول و ایران، ژاپن، سریلانکا، عراق و پاکستان در گروه دوم با هم رقابت می کنند.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*

نظر شما