شناسهٔ خبر: 22664391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

صاحب‌خبر -

داخلی
*****
استانبول - دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: فضای منفی نسبت به آمریکا که میان برخی کشورهای منطقه ایجاد شده است و رجال سیاسی منطقه در بیان شیطنت های آمریکا صراحت پیدا کرده‌اند.
تهران- رییس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور افغانستان با وی گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار صلح، ثبات و امنیت پایدار در افغانستان است و آن را در راستای توسعه امنیت خود و به نفع صلح و ثبات منطقه قلمداد می کند.
وین - رضا نجفی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، در نشست روز پنجشنبه شورای حکام آژانس گفت: برجام مسیر یک طرفه نیست و ادامه اجرای تعهدات ایران منوط به اجرای کامل تعهدات سایر طرفها است و آمریکا باید به تعهدات خود پایبند باشد.
استانبول- دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: برچیده شدن و به تعبیر درست تر خرد شدن استخوان های گروه تروریستی داعش، بازی قدرتهای منطقه ای و فرامنطقه ای را در خاورمیانه برهم زد.
تبریز - مدیر شبکه بهداشت و درمان میانه اعلام کرد: حال ازبرعلی خواجوی، معروف به 'دهقان فداکار'، که به دلیل عارضه کلیوی در بیمارستان خاتم الانبیاء این شهر بستری می باشد، مساعد است.
تهران – فرمانده لشگر عملیاتی و مدافعین حرم سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: پیوند انقلاب اسلامی ملت ایران با فرهنگ عاشورا موجب خنثی شدن تمامی توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام شد.
تهران – زلزله‌ای به بزرگی 4.3 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد جمعه بروجرد را لرزاند.
تهران– جمعیت هلال احمر ایران ضمن تکذیب شایعات منتشر شده مبنی بر ارسال محموله امدادی زلزله زدگان به شهر البوکمال سوریه، اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی تمرکز این نهاد صرفا به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه خواهد بود.
کرمانشاه- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عزمی جدی برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه وجود دارد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این آمادگی را دارد که کمک هزینه اسکان موقت زلزله زدگان را به آنها پرداخت کند.
خارجی
*****
مسکو - سپهبد «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از برنامه کاهش نیروهای نظامی این کشور در سوریه خبر داد و در همین حال خاطرنشان کرد که دو پایگاه نظامی حفظ خواهد شد.
وین - در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده، نمی تواند پایبندی ایران به برجام را تایید کند، نماینده آمریکا در جلسه شورای حکام با استقبال از گزارش مدیرکل آژانس مبنی بر اجرای تعهدات ایران، بار دیگر سردرگمی کاخ سفید را نمایان ساخت.
مسکو - روزنامه کراسنایا زویوزدا ارگان وزارت دفاع روسیه نوشت: نیروی هوافضای روسیه در یک هفته اخیر 1320 مرکز تروریست های داعشی را نابود کرد.
بغداد - 'حسن الساری' فرمانده سرایا الجهاد از نیروهای مجموعه حشد الشعبی عراق گفت: نابودی و پاکسازی کامل خاک عراق از تروریست های داعش کمتر از سه روز دیگر زمان می برد.
تهران– نشریه «وینیتی فِیر» مدعی شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از «ایوانکا» دخترش و «جرد کوشنر» همسر او خواسته است که با ترک کاخ سفید به خانه خود در نیویورک بروند.
الجزیره- «آلفا کنده»رئیس اتحادیه آفریقا و رئیس جمهوری گینه روز پنجشنبه در دیدار با « امانوئل مکرون» همتای فرانسوی خود در پاریس، اتحادیه اروپا را عامل بخشی از مشکلات به وجود آمده برای مهاجران آفریقایی دانست.
دمشق - 'عماد خمیس' نخست وزیر سوریه گفت: بخش بزرگی از تروریسمی که با آن روبه رو هستیم تروریسم فکری، فرهنگی و اخلاقی است که به دنبال گسترش فرهنگ خشونت و تندروی است.
تهران– درچارچوب اقدامات جدید کویت برای میانجیگری میان قطر و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، روز پنجشنبه «صباح خالد الاحمد الصباح» وزیر امورخارجه کویت برای رایزنی با مقام های سعودی راهی عربستان شد.
تهران – روزنامه گاردین روز پنجشنبه نوشت: عربستان سعودی و امارات متحده عربی بندر 'الحدیده' یمن را برای انتقال کمک های بین المللی باز نمی کنند ودولت انگلیس در مظان اتهام شریک جرم در این فاجعه انسانی در یمن است.
مسکو - عمر البشیر رئیس جمهوری سودان دردیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، مخالفت کشورش با مداخله آمریکا در امور کشورهای عربی و ایران را اعلام کرد.
الجزیره - 41 نماینده مجلس تونس روز پنجشنبه از گروه های مختلف سیاسی با صدور بیانیه ای، مخالفت قطعی خود را با بیانیه وزیران امور خارجه اتحادیه عرب ضد مقاومت لبنان اعلام و آن را محکوم کردند.
دمشق - 'سعد زخیا' سفیر جدید لبنان در سوریه استوارنامه خود را به بشار اسد رئیس جمهوری این کشور تقدیم کرد.
شبس*1613*انتشاردهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما