شناسهٔ خبر: 22664364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه سابق گنبدکاووس دار فانی را وداع گفت

گنبدکاووس- حجت‌الاسلام محمد حسین سبحانی امام جمعه سابق گنبدکاووس دار فانی را وداع گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حسین سبحانی امام جمعه سابق گنبدکاووس شامگاه پنجشنبه براثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی که ۲۳ سال در این مسند خدمت کرده بوده به دلیل بیماری ریوی در بیمارستان بستری و تحت نظر پزشکان بود.

حجت الاسلام سبحانی سال ۱۳۷۲ با دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب و پس از حجت‌الاسلام حسین عمادی به عنوان امام جمعه گنبدکاووس منصوب شد.

پس از کهولت سن و ابتلا به بیماری،  حجت‌الاسلام محمود ترابی به عنوان امام جمعه گنبدکاووس انتخاب و از زحمات سبحانی تقدیر شد.

این مرحوم که از مبارزان بزرگ انقلابی در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ نیز بود، در مشهد به همراه شهیدان رجایی، هاشمی نژاد، رهبر معظم انقلاب و شهید بهشتی مبارزات علمی و عملی بسیاری را با رژیم سفاک شاهنشاهی انجام داده‌اند و خود یکی از شاگردان درس پدر رهبر معظم انقلاب و از یاران صدیق رهبری در طی سالیان متمادی بودند.

مرحوم حجت‌الاسلام محمد حسین سبحانی در دوران دفاع مقدس نیز بارها در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کرده بود که از نکات جالب آن همسنگری با قاضی‌زاده هاشمی وزیر فعلی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقطعی کوتاه بوده است.

مراسم وداع با پیکر این مرحوم فردا ساعت ۱۴ عصر بعد از اقامه نماز جمعه در مصلای بزرگ امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس برگزار خواهد شد و مراسم تشییع این یار دیرین رهبری نیز از مصلی به سمت امامزاده یحیی بن زید (ع) از ساعت ۱۵ آغاز می‌شود.

نظر شما