شناسهٔ خبر: 22664298 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سی ان بی سی:

عربستان سعودی تبدیل به بازیگر غیرمنطقی خاورمیانه شده است

یک تحلیلگر مسائل راهبردی معتقد است، عربستان سعودی در ماجراجویی¬های سیاسی خود در منطقه نتیجه معکوس گرفته و شکست خورده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاینفیلیپ دوبا پانتانک تحلیلگر مسائل راهبردی در پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان بی سی با تاکید بر شکست های عربستان در ماجراجوی های خود، این کشور را بازیگر غیرمنطقی خاورمیانه (غرب آسیا) دانست و نوشت: عربستان سعودی بیش از پیش سیاستی تجاوزکارانه را در خاورمیانه(غرب آسیا) در پیش گرفته است. اقدامات عربستان در حالی صورت می گیرد که آمریکا از نقش سنتی خود در منطقه عقب نشینی کرده است. ما شاهد اشتباهات محاسباتی هستیم. این موضوع سبب شده است که به عربستان سعودی به عنوان بازیگری غیرعقلانی در خاورمیانه(غرب آسیا) بنگریم. اقدامات عربستان در بخش سیاست خارجی به طور روزافزونی سبب بی ثباتی در کشورهای کوچکتر منطقه شده است. تحلیلگران مسائل سیاسی معتقد هستند که این اقدامات عربستان به منظور افزایش شکاف های قومیتی در منطقه است. این اقدامات عربستان سبب افزایش رقابت (دشمنی) آن با ایران شده است.

فیلیپ دوبا پانتانک تحلیلگر مسائل راهبردی در این رابطه گفت: باید بگویم که در هر ماجراجویی سیاسی که عربستان سعودی وارد شده است نتیجه معکوس را دریافت کرده است. ما شاهد این موضوع در یمن، قطر و لبنان هستیم. در آخرین چرخش در تحولات خاورمیانه(غرب آسیا)سعد الحریری نخست وزیر لبنان در روز چهارشنبه استعفای خود را به حالت تعلیق درآورد تا به قول خودش راهی جدید را برای گفتگویی مسئوولیت وار باز کند. اینکه آیا وی این کار را با تایید سعودی ها انجام داده است موضوعی است که هنوز مشخص نیست./ صدا و سیما

نظر شما