شناسهٔ خبر: 22664107 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرادی: درج نشدن نام رستمی اشتباه روابط عمومی فدراسیون بین المللی وزنه برداری بود

تهران - ایرنا -رییس فدراسیون وزنه برداری با تاکید بر اینکه روادید کیانوش رستمی برای حضور در پیکارهای قهرمانی جهان و سفر به آمریکا صادر شده است، گفت: درج نشدن نام این قهرمان کشورمان در بین شرکت کنندگان دسته 85 کیلوگرم، اشتباه روابط عمومی فدراسیون بین المللی است.

صاحب‌خبر -

فدراسیون بین المللی وزنه برداری روز پنجشنبه در صفحه مجازی خود در اینستاگرام اقدام به درج اسامی شرکت کنندگان در پیکارهای قهرمانی سال 2017 جهان در آمریکا کرده است که در دسته 85 کیلوگرم نام 37 وزنه بردار از جمله علی میری دیگر نماینده ایران وجود دارد اما نامی از کیانوش رستمی دارنده مدال طلای المپیک به چشم نمی خورد.
علی مرادی پنجشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: لحظاتی پیش در این خصوص با تاماش آیان رییس فدراسیون بین المللی وزنه برداری صبحت کردم که مقرر شد اسامی ملی پوشان یکبار دیگر ارسال شود تا این نقیصه رفع و نام کیانوش رستمی نیز در بین سایر شرکت کنندگان اضافه شود.
وی اظهار داشت: ظاهرا مسوول روابط عمومی فدراسیون بین المللی هنوز از مجارستان به آمریکا سفر نکرده و در خصوص اسامی تیم های شرکت کننده به روز نیست که مقرر شد این نقیصه هر چه سریعتر رفع شود.
وی اظهار داشت: خوشبختانه روادید همه ملی پوشان صادر شده و به غیر از چهار نفر روادید همه تحویل گرفته شده است؛ اما روادید چهار نفر دیگر با توجه به مصادف شدن با یکی از عیدهای کشور آمریکا و همچنین تعطیلی در کشور امارات متحده عربی مقرر شد که در روز یکشنبه تحویل گرفته شده و کاروان تیم ملی روز سه شنبه عازم آمریکا شود.
مرادی با تقدیر و تشکر از پیگیریهای دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و همچنین وزارت امور خارجه برای روادید تیم ملی وزنه برداری یادآور شد: رسانه ها نیز این روزها به موضوع روادید ملی پوشان وزنه برداری به صورت ملی پرداختند که از همه آنها تشکر می کنم.
وی در پاسخ به این سوال که روز دوشنبه جلسه کنگره برای نهایی کردن رکورد ملی پوشان در آمریکا برگزار می شود، آیا این موضوع با توجه به حضور نداشتن نماینده ایران مشکلی را برای حضور وزنه برداران کشورمان در پیکارهای قهرمانی جهان ایجاد نمی کند؟ گفت: براساس برنامه ریزی که قبلا انجام داده بودیم قرار بود که محسن بیرانوند امروز (پنجشنبه) راهی آمریکا شود تا به موقع در جلسه کنگره رقابت های جهانی حضور یابد و ملی پوشان نیز در دو گروه روزهای پنجم و هفتم آذر اعزام شوند.
رییس فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: با توجه به تاخیری که در صدور روادید تیم ملی رخ داد، این موضوع را به فدراسیون بین المللی وزنه برداری و کمیته برگزار کننده رقابت های جهانی اعلام کردیم که ما به موقع نمی توانیم در آمریکا حضور یابیم که از آنها خواستیم به نمایندگی از ایران در جلسه کنگره امور مربوط به تیم ملی را انجام دهند که بر همین اساس اسامی ملی پوشان و رکوردهای مورد نظر را برایشان ارسال کردیم که این موضوع مورد موافقت آنها قرار گرفت. تیم ملی انگلیس نیز شرایط مشابه ای همچون تیم ملی ایران دارد.
براساس اعلام فدراسیون وزنه برداری طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه روادید سید ایوب موسوی (94 کیلوگرم)، علیرضا سلیمانی، علی هاشمی (105 کیلوگرم)، بهداد سلیمی و سعید علی حسینی (به اضافه 105 کیلوگرم) و همچنین کادر فنی محسن بیرانوند و اصغر ابراهیمی سرمربی و مربی تیم ملی، کیانوش رستمی و برادرش صادر شده است.
همچنین روادید سهراب مرادی، علی میری، علی مرادی (رئیس فدراسیون) نیز صادر شده که به دلیل تعطیلی سفارت آمریکا روز یکشنبه به نماینده فدارسیون تحویل داده خواهد شد.
فدراسیون وزنه برداری اعلام کرد تاکنون تنها روادید مجید عسگری (ذخیره) صادر نشده است که طی چند روز آینده مشکل این ملی پوش که به عنوان نفر ذخیره به همراه تیم خواهد بود، حل می شود.
مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان 6 تا 14 آذرماه برگزار می‌شود و تیم ملی کشورمان با ترکیب کامل تیمی (8 وزنه‌بردار) به این رقابت‌ها اعزام می‌شود.
برای آگاهی ازآخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1067**خبرنگار: رضا رمضانی**اتشاردهنده: عزیز موسوی

انتهای پیام /*

نظر شما