شناسهٔ خبر: 22664070 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

قتل یک زن و شوهر توسط برادر یک اعدامی/ پلیس فارس قاتل را دستگیر کرد

این بار تلفن 110 پلیس شهرستان کوار دراستان فارس در تاریخ 29.8.96 حوالی ساعت 20به صدا درآمد تا خبری ناخوشایند ازآتش خشم و انتقام را مخابره کند.

صاحب‌خبر -
با اعزام مامورین و حضور در محل حادثه، شواهدو بررسیهای مقدماتی پلیس بیانگر اصابت چندین تیر سلاح کلاشینکف به ر - ک و همسرش ش- ر داشت که پس ازانتقال مجروحین توسط اورژانس به مرکز درمانی کوار ،بعلت شدت جراحات و خون ریزی هردو نفر فوت نمودند .
به گزارش نامه نیوز داماد مقتولین ا-ک درچند سال پیش همسرش یعنی دختر خانواده را به قتل رساند و اولیاء دم حاضر به رضایت و صرف نظر ازقصاص نشدند و اکنون پس از اعدام داماد خانواده ، خشم و آتش انتقام برادرع -ک فرد اعدام شده باردیگر جنایتی هولناک رقم خورد . پلیس درصدد دستگیری قاتل متواری است .
سرهنگ محمدی معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان خبر فوق به خبرنگار پلیس گفت :متاسفانه علیرغم سفارشات دینی برای کنارگذاشتن روحیه انتقامجویی و پذیرش قوانین، دربرخی موارد شاهد جنایاتی هستیم که مورد پذیرش جامعه مسلمان و ایرانی ما نیست .
سرهنگ محمدی گفت: انتقام گرفتن شکلی از تخلیۀ احساسی است که برخی مجرمین با اقدام تلافی جویانه به دنبال کنترل هیجانات خود هستند.
اما در حقیقت، انتقام تاثیری متضاد دارد و موجب گسترش کینه و اختلافات خواهد شد.
وی گفت :اگرچه در چند لحظۀ ابتدایی پس از انتقام، حس پاداش‌گیری به مجرم دست می‌دهد، اما روانشناسان دریافته‌اند که این عمل به جای آنکه حس خصومت را در فرد کاهش دهد، ناگواری دلخوریِ اولیه را نزد فرد کش می‌دهد.
انتقام به جای آنکه عدالت را به همراه بیاورد، تنها به دایرۀ باطلی از تلافی کردن دامن می‌زند.
سرهنگ محمدی دربخش دیگری ازاظهاراتش با اظهار تاسف از اقدام برخی ازافراد در نگهداری و حمل سلاح گفت :برای پیشگیری ازحوادث اینچنینی ضرورت دارد با مشارکت عمومی مردم، درصورت اطلاع از نگهداری و حمل سلاح های غیرمجازنیروهای انتظامی را مطلع نمایند .
منبع : رکنا

نظر شما