شناسهٔ خبر: 22664068 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انجمن پزشکان عمومی | لینک خبر

استفاده غیرقانونی و غیرعلمی آرایشگران از لیزر

صاحب‌خبر -

seven_system_cluster_Feb_2013

استفاده آرایشگران از دستگاه‌های لیزر غیرقانونی است و افرادی که به طور تخصصی از لیزر استفاده می‌کنند باید دوره‌های فوق تخصصی را بگذرانند.
فکرآرا رییس انجمن لیزر پزشکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: استفاده از دستگاه لیزر توسط آرایشگران غیرقانونی است و دستگاه‌ ها روزانه وارد کشور می‌شوند اما هیچ نظارتی بر خرید و فروش آن ها نیست و مانند محصولات ویترین انتخاب می‌شوند.
وی با بیان این که ۸۰ درصد از موارد استفاده از لیزر توسط پزشکان عمومی انجام می‌شود، عنوان کرد: آموزش باید برای پزشکان عمومی برپا شود زیرا کارکردن آنها با این دستگاه بهتر از مصرف در آرایشگاه‌هاست.
فکرآرا افزود: معمولاً‌ شرکت‌ها برای آموزش دوره‌های دو یا سه روزه برگزار می‌کردند اما حدوداً سه سال است که انجمن دوره‌های ده روزه‌ای را برگزار می‌کند. البته افرادی که به طور تخصصی لیزر استفاده می‌کنند، باید دوره‌های فوق تخصصی را بگذرانند مانند چشم‌پزشکان.
وی در پایان خاطرنشان کرد: لیزر مانند چاقو که افراد مختلفی برای آشپزی، جراحی و… استفاده می‌کنند، کاربردهای مختلفی دارد. اما استفاده غیراصولی از آن می‌تواند به سوختگی و باقی ماندن که آن روی بدن منجر شود.
(Visited 147 times, 1 visits today)

نظر شما