شناسهٔ خبر: 22663928 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دولت زیمبابوه به موگابه مصونیت قضایی اعطا کرد

بنابر توافق حاصله میان اعضای حزب حاکم زیمبابوه و رئیس جمهور مستعفی این کشور، دولت زیمبابوه به منظور تضمین امنیت موگابه در موطن خود، به وی مصونیت قضایی اعطا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام آگاه به روند مذاکرات میان اعضای حزب حاکم زیمبابوه، سران ارتش و رئیس جمهور مستعفی این کشور اعلام کرد که طبق توافق حاصله که به استعفای «رابرت موگابه» انجامید، رئیس جمهور پیشین این کشور از مصونیت قضایی برخوردار می شود و بدین ترتیب، امنیت وی در موطن خود تأمین خواهد شد.

رابرت موگابه که از زمان استقلال زیمبابوه در سال ۱۹۸۰- به مدت بیش از ۳۷ سال- زمام امور را در این کشور آفریقایی در دست داشت، روز سه شنبه پس از مداخله ارتش زیمبابوه در عرصه سیاسی و مخالفت علنی حزب حاکم با ادامه ریاست جمهوری وی، از مقام خود کناره گیری کرد.

در این میان، «امرسون منانگاگوا» معاون پیشین رئیس جمهور مستعفی زیمبابوه که اوایل ماه میلادی جاری به دستور موگابه از سمت خود برکنار شده بود، قرار است صبح جمعه (24 اُم نوامبر) به عنوان رئیس جمهور موقت زیمبابوه سوگند یاد کند.

یک مقام دولتی زیمبابوه گفت که موگابه ۹۳ ساله به طرفهای مذاکره گفته است که می خواهد در موطن خود بمیرد و برنامه ای برای زندگی در تبعید ندارد.

نظر شما