شناسهٔ خبر: 22663922 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گسترش بیمه حوادث طبیعی، نیازمند فرهنگ سازی است

یک کارشناس بیمه گفت: طی این سالها، آمار عضویت در طرح بیمه حوادث طبیعی بسیار ضعیف بوده و برای این مهم باید فرهنگ سازی شود.

صاحب‌خبر -

مردم حتی بعد از زلزله هم عضو  بیمه‌حوادث طبیعی نمی‌شوند/ طرح صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در کشورهای همسایه اجرا شده است/نادر مظلومی کارشناس بیمه در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ایران روی خط زلزله است، اظهار کرد: برای مقابله با زلزله باید بیمه‌های همگانی حوادث طبیعی را گسترش داد و این صندوق می‌تواند نقش مهمی در اینگونه بلایا ایفا کند.

این کارشناس بیمه با بیان راه‌های گسترش بیمه حوادث طبیعی، گفت: دولت باید با همکاری سایر نهادها، برای گسترش بیمه همگانی برنامه‌ریزی کند، همانند برنامه‌های اجباری که برای بیمه شخص ثالث و رانندگی و...تدارک دیده است.

مظلومی تاکید کرد: متاسفانه آمار عضویت در طرح بیمه حوادث طبیعی حتی پس از زلزله بم، بسیار ضعیف بوده است. این مسئله نشان می‌دهد برای عضویت مردم در بیمه‌ها، باید فرهنگ سازی شود.

وی در خصوص دلایل عدم راه‌اندازی صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی تاکنون، گفت: در این طرح بزرگ باید منابع و اعتبارات لازم مشخص شود، با این حال شورای نگهبان به طرح این صندوق چند ایراد کارشناسی گرفته که هنوز رفع نشده است.

این کارشناس بیمه یادآور شد: تجربه دیگر کشورهای جهان را برای کمک گرفتن از نظام بیمه ای، باید در دستور کار  قرار دهیم.

به گفته وی؛ دولت نقش عمده‌ای در تعیین ، راه‌اندازی و مدیریت صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بر عهده دارد .

مظلومی در خاتمه بر نقش بخش خصوصی در صندوق بیمه همگانی تاکید کرد و گفت: باید اجازه دهیم تا بخش خصوصی، صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را راه‌اندازی کند، چراکه این بخش می‌تواند، نقش بازوی اجرایی صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/

 بیمه حوادث طبیعی باید گسترش یابد

نظر شما