شناسهٔ خبر: 22663903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نشست ویژه مجلس برای تعیین بودجه مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

منبع: تسنیم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از نشست اضطراری برای اختصاص بودجه به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید برخی از اعضای این کمیسیون از مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: ۱۰ نفر از اعضای کمیسیون به سرپرستی غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون چهارشنبه(۱ آذر) از مناطق زلزله‌زده بازدید کردند.

وی افزود: در این سفر اعضای کمیسیون از شهر سرپل‌ذهاب و روستاهای اطراف این شهر، مسکن‌ مهرهای استان بازدید کردند همچنین اعضای کمیسیون جلسه‌ای با فرماندار کرمانشاه در محل فرمانداری برای بررسی مدیریت بحران مناطق زلزله‌زده داشتند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه زلزله‌زدگان از نظر تامین مواد خوراکی مشکلی ندارند، تصریح کرد: مشکلی که مردم منطقه با آن مواجه هستند بحث گرمایشی است که به دلیل نشت گاز، گاز منطقه قطع شده لذا مسئولان وزارت نیرو در تلاش هستند تا این مشکل را حل کرده تا مشکل گرمایشی زلزله زدگان نیز حل شود.

مرادی تصریح کرد:مشکل دیگری که وجود دارد بحث اسکان اظطراری و موقت است که به دلیل سرما و برودت هوا نیاز است تا موضوع اسکان زلزله‌زدگان نیز سازماندهی شود.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون وضعیت مناطق زلزله‌زده را بررسی کرده‌اند، تصریح کرد: قرار است در بودجه سال ۹۷ ردیف بودجه جهشی در اختیار استان کرمانشاه قرار داده شود تا بتوان بخشی از مشکلات مناطق زلزله زده را در سال آینده مرتفع کرد.

نماینده مردم مریوان با تاکید بر اینکه مناطق زلزله زده از ابعاد مختلف آسیب دیده‌اند، تصریح کرد: بودجه‌ای که قرار است سال آینده برای مناطق زلزله زده غرب کشور در نظر گرفته شود بر اساس اطلاعاتی است که دستگاه‌های مختلف از میزان خسارات در زمینه کشاورزی ، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، عمرانی و ... ارائه می‌دهند.

مرادی عنوان کرد: در جلسه آتی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه هماهنگی‌ها و بررسی‌های لازم درباره تعیین ردیف بودجه برای استان کرمانشاه انجام می‌شود.

نظر شما