شناسهٔ خبر: 22663704 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برخلاف وعده عربستان؛

یمن همچنان در محاصره ائتلاف سعودی است

تهران – ایرنا – خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه گزارش داد؛ با وجود گذشت یک روز از وعده عربستان برای بازگشایی بندر الحدیده و فرودگاه صنعا به روی کمک‌های بشردوستانه، مرزهای یمن همچنان بسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرماندهی ائتلاف عربی روزگذشته (چهارشنبه) وعده داده بود که این مراکز از ساعت 12 روز پنجشنبه بازگشایی شوند.
با این حال بنا بر اظهارات «ینس لایرک» سخنگوی ‌دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد، تاکنون هیچ پیشرفتی در روند امدادرسانی حاصل نشده است.
«جان اگلند» رئیس کمیته پناهجویان نروژ که به یمنی‌ها امداد رسانی می‌کند، روز پنجشنبه در همین رابطه به رویترز گفت: وعده عربستان فعلا روی کاغذ مانده و عملیاتی نشده است.
وی افزود: حتی اگر محموله‌های بشردوستانه هم ارسال و پروازها به یمن برقرار شود، بحران اساسی در این کشور را چاره‌ساز نخواهند بود.
عربستان سعودی از سال 94 با هدف بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی به این کشور کرد.
ائتلاف نظامی به سرکردگی این کشور از 6 نوامبر (15 آبان ماه) و پس از حمله موشکی انصارالله به ریاض، تمام مرزهای هوایی، زمینی و دریایی یمن را مسدود کرده و از آن زمان مانع رسیدن کمک‌های بین‌المللی به مردم این کشور شده است.
بنا به اعلام نهادهای بین‌المللی، اکنون نزدیک به 2.5 میلیون یمنی به آب شرب سالم دسترسی ندارند که این موضوع می‌تواند به شیوع گسترده بیماری‌ها منجر شود.
این در شرایطی است که از آوریل (فروردین) امسال تاکنون نزدیک به یک میلیون یمنی به وبا مبتلا شده‌اند و بیش از دو هزار و 200 تن جان خود را به همین سبب از دست داده‌اند.
شبس ** 9386 *1488* مترجم: مهران معینی جم*انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*

نظر شما