شناسهٔ خبر: 22663412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

با حضور مراجع و علما؛

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال ‌آیت الله موسوی اردبیلی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال مرحوم حضرت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی امشب با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال مرحوم حضرت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی امشب با حضور مراجع تقلید و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرات آیات حسین نوری همدانی، سید موسی شبیری زنجانی، جعفر سبحانی، سید محمدعلی علوی گرگانی و عبدالله جوادی آملی در این مراسم بزرگداشت حضور داشتند.

همچنین آیات مرتضی مقتدایی، محمدجواد فاضل لنکرانی، سید محسن خرازی، سید هاشم حسینی بوشهری، ابراهیم امینی، عبد الله خائفی، حجج اسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، عباس رفعتی و جمعی از علما و اساتید حوزه علمیه قم از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

حاضران در این مراسم بزرگداشت با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی را گرامی داشتند و برای این مرجع فقید علو درجات را از خداوند متعال خواستار شدند.

در این مراسم حجت الاسلام فاضل کدکنی استاد حوزه علمیه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به جایگاه علم و دانش در آیات و روایات گفت: برترین جهاد تحصیل علم است؛ همچنین در احادیث بر احترام به عالمان تاکید بسیاری شده است چرا که حتی شهید در مکتبی پرورش یافته که در پرتو علم و جهاد عالمان ایجاد شده است.

حجت الاسلام کدکنی با اشاره به سیره علمی و عملی مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی افزود: زندگی این مرجع فقید سراسر نورانی بود و ایشان تمام عمر بابرکت ایشان مملو از آثار و برکات ماندگار برای حوزه های علمیه است.

وی به خدمات مرحوم حضرت آیت الله موسوی اردبیلی به نظام اسلامی و انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان در هر منصبی به خوبی ظاهر شدند و از عهده کار برآمدند که جامعه می تواند از آثار ایشان بهره مند شود./1323/۲۰۲/ح

نظر شما