شناسهٔ خبر: 22663378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه خارگ مطرح کرد

تشریح جریان انقلاب و جنگ در خارگ/ مردم جزیره را خالی نکردند

بوشهر - امام جمعه خارگ با تشریح روند انقلاب در این جزیره گفت: مردم هیچ‌گاه جزیره را خالی نکردند و پای این نظام و انقلاب ایستادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی پنجشنبه شب در جلسه هم اندیشی اهالی خارگ در مسجد امیر المومنین (ع) خارگ اظهار داشت: شروع انقلاب اسلامی در جزیره خارگ در مسجد امیر المومنین (ع) آغاز شد، تفکر امام (ره) از همین مکان ترویج داده شد.

وی ادامه داد: وجود آیت الله جنتی، مکارم شیرازی، مرحوم مروی و موسوی در جزیره خارگ منشا خیر بود و به دعوت اهالی شریف خارگ به این جزیره تردد داشتند. خارگ در زمان ستم‌شاهی نقش مهمی داشت و سخت‌گیری‌های فراوانی در حوزه ساواک اینجا صورت می‌گرفت.

امام جمعه خارگ افزود: همان جوانانی که در جزیره خارگ انقلاب کردند، سپاه جزیره خارگ را تشکیل دادند. روز دوم جنگ اینجا بمباران شد ولی مردم جزیره را خالی نکردند و دوشادوش نظامیان حضور داشتند.

وی اضافه کرد: تفاوت خارگ با جاهای دیگر این است که جوانان خارگ از جبهه به جبهه اعزام می‌شدند، فرزندی که از اینجا اعزام می‌شد دغدغه خانواده و خانواده دغدغه فرزند را داشتند، با قاطعیت اعلام می‌کنم که یک نفر منافق در جزیره خارگ وجود ندارد.

کمالی تصریح کرد: شاه وقتی نا امید شد که شیرهای نفت خارگ بسته شد، تفکر امام (ره) در خارگ توسعه پیدا کرده بود و شجاعت مثال زدنی داشتند، مردم سختی‌ها را به جان خریدند ولی اطلاعات از رهبرشان را رها نکردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم طی شش سال دفاع مقدس که مدارس باز بود در جزیره حضور مستمر داشتند و دو سال هم که مدارس به دلایلی تعطیل بود از جزیره رفتند و تابستان برمی‌گشتند.

امام جمعه خارگ گفت: کسانی بودند که قبل از انقلاب ارکان انقلاب بوده ولی بعد از آن از ولایت فاصله گرفتند، ولایت پذیری رمز موفقیت‌ها است؛ آل سعود همه چیز دارد جز ولایت، دارند با تفکر آمریکا به فنا می‌روند.

کمالی با اشاره به شهدای جزیره خارگ گفت: سومین شهید استان و کوچکترین شهید استان مربوط به این جزیره است؛ اینجا مشهد شهیدان است و وظیفه ما در مقابل مردم و شهدا سنگین است.

وی افزود: خدمتگذاری به مردم سرلوحه کار ما باشد و این تکلیفی است که مقام معظم رهبری به ما داده است. خدا را شاکریم که نعمت بسیج را به ما داده است و تفکر بسیجی باعث رشد و شکوفایی شده است. با تفکر بسیجی می‌توان به پیروزی‌هایی بیشتر دست یافت.

نظر شما