شناسهٔ خبر: 22663360 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی:

اسلامی سازی علوم انسانی درگرو توجه کافی به مباحث قرآنی است

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، اسلامی سازی علوم انسانی را درگرو توجه کافی به قرآن ارزیابی و بر ضرورت ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت های قرآنی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش ملی «بررسی آرای تفسیری علامه معرفت» عصر امروز در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس شواری سیاستگذاری همایش ملی بررسی آرای تفسیری علامه معرفت در این همایش با اشاره به انتشار کتابی از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در مورد علامه معرفت اظهار داشت: حجت الاسلام سعید بهمنی پژوهشگر این پژوهشگاه در پنج سال با علامه معرفت گفت‌وگوهایی داشتند که در قالب یک کتاب جالب منتشر شده است.

وی با بیان این که علامه معرفت قرآن را یک کتاب اجتماعی و سیاسی می داند، افزود: در یکی از بخش های این کتاب آمده است که غرض اصلی از نزول قرآن مسائل عبادی و معاملات نبوده و به همین دلیل به اقیموا الصلاة و آتوا الزکاة اکتفا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی تصریح کرد: اعتقاد صریح مرحوم آیت الله معرفت بر این بود که خداوند جزئیات عبادات و معاملات و مسائل شخصی را به پیامبر وانهاده است، اما همین قرآن وقتی قرآن به مسائل اجتماعی و سیاسی وارد می شود آن را به تفصیل بیان می کند.

وی در ادامه عنوان کرد: بنده خودم در دهه شصت و هفتاد محضر ایشان فقه سیاسی و علوم قرآن خواندم و مشاور پایان نامه من نیز بودند، امروز نیز امیدواریم این افکار و اندیشه ها فتح بابی برای توجه ما به قرآن به عنوان یک نقشه زندگی بشود.

رییس شورای سیاستگذاری همایش علامه معرفت در پایان با تأکید بر این که باید بتوانیم با قرآن بیشتر مأنوس باشیم، خاطرنشان کرد: هرچه کارهای قرآنی هر چه بیشتر شود زمینه اسلامی سازی علوم انسانی نیز بیشتر و بهتر فراهم می شود و اندیشه علوم انسانی و اسلامی در حوزه و دانشگاه را ساماندهی می کند./1330/پ۲۰۲/ج

نظر شما