شناسهٔ خبر: 22663340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

ناکامی قاچاقچیان درجابجایی مواد باآلات موسیقی

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل ازگمرک جمهوری اسلامی ایران، ماموران گمرک در تازه ترین عملیات مبارزه با مواد مخدر موفق شدند از داخل سنتور 2 کیلوگرم تریاک کشف کنند که به طرز ماهرانه ای در جداره این آلت موسیقی جاسازی شده بود و قاچاقچیان قصد داشتند به صورت بسته پستی آن را جابجا کنند.

بنا به اعلام گمرک، تعداد دستگاه های کنترلی در گمرکات کشور سه برابر شده و این نهاد در برنامه مبارزه با مواد مخدر به کمک سامانه های الکترونیکی، اطلاعات محموله ها را رصد و با تحلیل اطلاعات و مدیریت ریسک هوشمند، نسبت به شناسایی و برخورد با محموله های پر خطر اقدام می کنند.

ماموران گمرک همچنین از سگ های موادیاب نیز در مبارزه با مواد مخدر استفاده می کنند و اکنون گمرک ایران دارای 21 قلاده سگ مواد یاب است و 21 قلاده دیگر نیز در پایان سال جاری به این تعداد اضافه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال تاکنون بیش از 40 تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی با هوشیاری ماموران گمرک و به کمک سامانه های الکترونیکی و سگ های مواد مخدریاب گمرک ایران کشف و ضبط شده است.

فعالیت های گمرک ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و کالا د سال های اخیر مورد توجه سازمان های بین المللی بوده و بر اساس گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست دنیا را کسب کرده است.

نظر شما