شناسهٔ خبر: 22663203 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان مردم را به شرکت در طرح کتابگردی دعوت کرد

حسین مسگرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اهالی فرهنگ، هنر، رسانه، سیاست و اقتصاد و عموم مردم سیستان و بلوچستان دعوت کرد تا امروز به مناسبت روز

صاحب‌خبر - حسین مسگرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اهالی فرهنگ، هنر، رسانه، سیاست و اقتصاد و عموم مردم سیستان و بلوچستان دعوت کرد تا امروز به مناسبت روز کتابگردی در کتابفروشی های زاهدان حضور پیدا کنند.
وی افزود: طرح کتاب و کتابگردی که به فاصله کوتاهی از هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود فرصت مناسبی است تا با حضور در کتابفروشی ها و خرید کتاب قدردان زحمات و تلاش های همه ارکان تولید و انتشار کتاب باشیم.
وی ادامه داد: این طرح آغاز همبستگی و هم افزایی همگانی و اهمیت دادن به رشد و بالندگی و دانش و آگاهی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از همه مدیران دولتی و غیردولتی استان نیز خواست تا به همراه کارمندان خود در طرح کتاب و کتابگردی شرکت کنند.
مسگرانی افزود: پروژه ساخت کتاب شهر با تخصیص سه میلیارد ریال تسهیلات در زاهدان و 400 میلیون ریال در چابهار از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب شده است.
وی اظهار داشت: با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به غیر از زاهدان سه نمایشگاه کتاب با توزیع بن تا پایان امسال در شهرستان های زابل، ایرانشهر و چابهار برگزار می شود.
وی توجه به کتاب و کتابخوانی را از اولویت های توسعه فرهنگ عمومی دانست و گفت: هم اینک حدود 43 ناشر در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند که نسبت به گذشته تعداد آنان افزایش قابل توجه ای یافته است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

نظر شما