شناسهٔ خبر: 22662748 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کارگردان کردستانی توت را به بازار فیلم آورد

رئیس حوزه هنری کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیمور قادری از فلیمسازان جوان و مطرح کشور است و پیش از این با فیلم های کوتاه 'می

صاحب‌خبر - رئیس حوزه هنری کردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیمور قادری از فلیمسازان جوان و مطرح کشور است و پیش از این با فیلم های کوتاه 'می خورد بر بام خانه' و'چیدن سپیده دم' توانسته است در سطح بین المللی بدرخشد.
امین مرادی افزود: این کارگردان جوان کردستانی با بهره گیری از سال ها تجربه و تحقیق، این بار نیز فیلم کوتاه داستانی'توت' را به تهیه کنندگی حوزه هنری، نویسندگی و کارگردانی کرده و پس از انجام مراحل تدوین، هم اکنون آماده نمایش و حضور در جشنواره های داخلی و خارجی شده است.
به گفته وی این فیلم کوتاه 12 دقیقه ای موضوعی اجتماعی دارد و داستان رساندن امانتی توسط یک دست فروش و پسرش به دست پیرزنی را به تصویر می کشد.
وی با بیان اینکه این کارگردان تاکنون هفت فیلم کوتاه ساخته و در 200 جشنواره داخلی و خارجی حضور پیدا کرده است، اظهار کرد: آثار این کارگردان جوان کردستانی تاکنون برنده 48 جایزه در سینما و 2 جایزه جشنواره خوارزمی برای مجموعه داستان های 'تابستان سرد' و 'آدرسی که من گم شده ام' شده است.
تیمور قادری متولد 1369شهرستان کامیاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی علوم تربیتی است و از سال 86 و در سن 16 سالگی با ساخت فیلم کوتاه 'مجوز' که برنده تندیس طلایی جشنواره کودکان شد، کار فیلمسازی را آغاز کرد.
**حضور حوزه هنری کردستان با 12 اثر در جشنواره مردمی عمار
رئیس حوزه هنری کردستان در ادامه به برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار اشاره کرد و افزود: این جشنواره با موضوعات اقتصاد مقاومتی و ملت قهرمان، تاریخ معاصر، فتنه 88، نقد درون گفتمانی، بیداری اسلامی و جهانی و جنگ نرم از 6 تا 15 دی ماه برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در این دوره از جشنواره 12 اثر تولیدی حوزه هنری استان کردستان در بخش های داستانی، مستند، پویانمایی و فیلمنامه در این جشنواره حضور پیدا کرده است.
به گفته وی در بخش داستانی پنج فیلم، در بخش مستند سه فیلم، در بخش پویانمایی 2 اثر و همچنین 2 فیلمنامه از استان به این جشنواره ارسال شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108

نظر شما