شناسهٔ خبر: 22662742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان:

توان نظامي ايران قابل مذاكره نيست

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان با اشاره به اينكه توان نظامي جمهوري اسلامي ايران قابل مذاكره با هيچ كشوري نيست، گفت: هيچ كشوري را در دنيا نمي توانيد نام ببريد كه در بر سر توان دفاع خود عقب نشيني كرده باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام شمس الدين احمدي بعد از ظهر امروز در نخستین روز از هفته بسيج در آيين عطر افشاني گلزار شهداي دارالسلام كاشان، گفت: خداوند ما را در معرض بزرگترين امتحان و نعمت عظيمي بنام انقلاب اسلامي قرارداده است.

وي افزود: هيچ امت و هيچ ملتي بدون فداكاري و ايثار و از خود گذشتگي نمي تواند بقا و دوام داشته باشد و اين درحالي است كه چهل سال از عمر با بركت انقلاب اسلامي ايران گذشته است و طي اين مدت دشمن براي براندازي نظام حتي يك لحظه دست از توطئه هاي خود برنداشته است.

حجت الاسلام احمدي، گفت: دشمن در جنگ تحميلي هشت ساله و بعد از آن نيز در جنگ نرم به دنبال رسيدن به اهداف خود بوده است و هم اكنون نيز در جنگهاي نيابتي كه آن را پشتيباني مي‌كند براي ضربه زدن به نظام تلاش كرده و بيش از 5 سال است كشورهاي منطقه را از طريق داعش به آتش و خون كشيده است.

به گفته وي، داعش فرزند ناخلف آمريكا و اسرائيل است كه با استفاده از پولهاي نفتي آل سعود آنها را تربيت و آموزش داد و مسلح كرد و در غرب آسيا دست به جنايات بي شماري زدند، بنابراين دشمن هيچگاه مسلمانان را تا زماني كه دست از اعتقادات خود برندارند آسوده نخواهد گذاشت.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان، نهاد سازي را يكي از اقدامات مهم امام راحل دانست و گفت: تأسيس بسيج يكي از نهاد هاي اجتماعي عظيمي است كه برپايه اعتقادات شكل گرفت و ارتش دهها ميليوني بسيج امروز فرامرزي است و همه كشورها براي دفاع از خود ضمن داشتن ارتش به دنبال تأسيس بسيج در كشورهاي خود هستند.

به گفته وي، امروز بسيج در غرب آسيا و در ايران و عراق و سوريه و يمن شكل گرفته و برخي از كشورهاي ديگر بسيج درحال شكل گيري است، ضمن اينكه بسيج تنها نيروي صرف نظامي نيست بلكه بسيج در تمامي ابعاد فعاليت دارد.

حجت الاسلام احمدي با بيان اينكه امروز روحيه بسيجي است كه مي تواند كشور را از گردنه هاي سخت و دشوار پيش رو عبور دهد، گفت: امروز مسؤولان كشور براي حل مشكلات بايد روحيه بسيجي و تفكر بسيجي داشته باشند.

وي با اشاره به اينكه اگر روحيه بسيجي نبود، امروز منطقه غرب آسيا در اشغال داعش بود، يادآور شد: رهبر معظم انقلاب مي فرمايد، اگر ما در سوريه با داعش مبارزه نمي كرديم، امروز بايد در داخل كشور با داعش مبارزه مي كرديم.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان، شكست داعش را سبب تحرك جريان استكبار دانست و گفت: دشمن بعد از شكست داعش قائله كردستان عراق و سپس قائله سعد حريري را مطرح مي‌كند تا جريان داخلي لبنان را متشنج كند تا بستر حمله به لبنان فراهم شود،  اما با تدابيرحكيمانه و مقتدر سيد حسن نصرالله تمام توطئه هاي هاي آل سعود و صهيونيست نقش بر آب شد.

حجت الاسلام احمدي ادامه داد: امروز جبهه مقاومت مديون رهبرمعظم انقلاب است كه با تدابير حكيمانه و الهي و دقيق خود جبهه كفر را درهم مي شكند، از اين رو آمريكايي ها بايد جمهوري اسلامي ايران عصباني باشند، چرا كه اگر عصباني نباشند بايد به خود شك كنيم.

وي با اشاره به اينكه امام راحل مي فرمايد، حفظ نظام از اوجب واجبات است، افزود: امنيت و آرامش امروز ما به بركت رشادت هاي رزمندگان اسلام و خون شهدا است.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان همچنين با اشاره به مطرح شدن بحث مذاكره بر سر توان نظامي ايران، گفت: در دنيا هيچ كشوري را نمي توانيد نام ببريد كه بر سر توانايي نظامي كشور با كشور ثالثي مذاكره كرده باشد.

وي با تأكيد براينكه توان نظامي جمهوري اسلامي ايران قابل مذاكره با هيچ كشوري نيست، گفت: تمام كشورهاي دنيا در دوره صلح براي افزايش توان دفاعي خود تلاش مي كنند و توان دفاعي خود را به روز مي كنند تا در زمان جنگ بتوانند از خودشان دفاع كنند و هيچ كشوري را در دنيا نمي توانيد نام ببريد كه در بر سر توان دفاع خود عقب نشيني كرده باشد.

حجت الاسلام احمدي گفت: امروز آمريكا و غرب بعد از مذكرات هسته اي و برجام به دنبال اين هستند تا بارديگر جمهوري اسلامي ايران را به سر ميز مذاكره بكشانند، بنابراين مسؤولان بايد هوشيار باشند، چرا كه بدقولي و بدعهدي آمريكا و غرب را در برجام به همه ثابت شد و اين تجربه خوبي براي مسؤولان است.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان افزود: بعد از مذكرات و برجام هيچ چيزي كه تغيير نكرده هيچ بلكه خباثت آمريكا بيشتر گذشته است، از اين رو امروز وظيفه همه پايداري بر عهد و پيماني است كه با شهدا بستيم./1307/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما