شناسهٔ خبر: 22662700 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اجلاس محبان اهل بیت(ع) و مساله تکفیری‌ها ـ

اندیشمند فلسطینی: فتنه‌های موجود برای طولانی کردن عمر رژیم صهیونیستی است

ابنا

یک محقق و پژوهشگر فلسطینی گفت: فتنه‌های که در داخل دنیای اسلام به وجود آمده، برای طولانی‌تر کردن عمر رژیم صهیونیستی طراحی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ تیسیر الخطیب در نشست پایانی اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها با اشاره به دستاوردهای این اجلاس اظهار کرد: اسلام ظرفیت پذیرش همه مسلمانان در سراسر دنیا را دارد.

وی افزود: همه مسلمانان با هر مذهبی می‌توانند در کنار هم به خوبی زندگی کنند و متحد باشند.

این اندیشمند فلسطینی با بیان اینکه اسلام ظرفیت پذیرش غیرمسلمانان را هم دارد گفت: با این حال سال‌هاست در اندیشه‌های برخی مسلمان‌ها، افکاری رسوخ کرده که می‌خواهند امت واحده را به صورت ملت‌های پراکنده درآورند و وحدت را به اختلاف تبدیل کنند.

وی ادامه داد: مبدأ این جریان، اندیشه‌های مسمومی بوده که در دنیای اسلام رشد یافته و ثمرات تلخ آن در این سال‌ها و در قالب کشتار مسلمانان به دست هم‌کیشان خود دیده می‌شود.

الخطیب با اشاره به تلاش قدرت‌های امپریالیستی و صهیونیست‌‌ها برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان گفت: آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که با جنگ نظامی نمی‌توانند به دستاوردهای استراتژیک دست یابند به همین دلیل به جنگ نرم رو آورده‌اند.

محقق و پژوهشگر فلسطینی خاطرنشان کرد: افشاندن بذر تفرقه میان امت اسلامی، راهکار اصلی دشمنان برای شکست دادن مسلمانان بوده است و اندیشه‌‌های انحرافی در داخل دنیای اسلام هم به کمک آن‌ها آمده است.

وی با بیان اینکه تمام این فتنه‌ها برای طولانی‌تر کردن عمر رژیم صهیونیستی ظهور کرده‌اند گفت: این رژیم غاصب می‌داند که به وسیله نیروی نظامی یا قدرت اقتصادی نمی‌تواند باقی ماندن خود را تضمین کند به همین دلیل ایجاد جنگ داخلی در دنیای اسلام را در دستور کار قرار داده است.

شایان ذکر است "نخستین اجلاس محبان اهل بیت(ع) و مساله تکفیری ها" به همت مجمع جهانی بیداری اسلامی و با همکاری نهادهای مختلف - از جمله مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام - از دیروز چهارشنبه 1 آبان 1396 در سالن اجلاس سران در تهران آغاز شد و امروز به پایان رسید.

.............................
پایان پیام/ 268

نظر شما